Και εκεί που δεν είχαμε
προλάβει καλά-καλά να συνέλθουμε από την τοποθέτηση του γενικού γραμματέα της κυβέρνησης
κ. Μπαλτάκου, που δήλωσε: «Ασφαλώς και είμαι αντικομμουνιστής, έτσι γεννήθηκα
και έτσι θα πεθάνω», ήρθε μια δήλωση του πανεπιστημιακού κ. Κατρούγκαλου, ο
οποίος εμφανίζεται στα ΜΜΕ ως αντιμνημονιακός και φιλικά προσκείμενος προς τον
ΣΥΡΙΖΑ - το όνομά του μάλιστα ακούγεται ανάμεσα στους πιθανούς υποψήφιους για
το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Κατρούγκαλος λοιπόν, σε προχθεσινή
τηλεοπτική εκπομπή δήλωσε πως άλλο είναι το ήθος της αριστεράς και άλλο το ήθος
της δεξιάς στην Ελλάδα, και πως «οι δοσίλογοι και οι μαυραγορίτες ήταν από την
μία πλευρά, και οι αγωνιστές ήταν από την άλλη».
Καταρχάς, θέλω να δηλώσω
την ευτυχία μου που ένας άνθρωπος σαν τον κ. Κατρούγκαλο είναι καθηγητής πανεπιστημίου.
Διότι τέτοιους ανθρώπους ακριβώς χρειάζονται τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Ανθρώπους που πιστεύουν ότι όλοι οι δεξιοί είναι/ήταν δοσίλογοι και
μαυραγορίτες και όλοι οι αριστεροί είναι/ήταν αγωνιστές. Αν δεν ανοίξει ένας τέτοιος
άνθρωπος τα μυαλά των Ελλήνων φοιτητών, ποιος θα τα ανοίξει; Κι αν όντως
κατέβει υποψήφιος για την Ευρωβουλή, ποιον καλύτερο θα μπορούσαμε να διαλέξουμε
για να συνεργασθεί με τους ευρωβουλευτές των υπόλοιπων κομμάτων και να
παρουσιαστεί η χώρα ενωμένη στις διεκδικήσεις της στις Βρυξέλλες;
Καταλαβαίνω την
δυστυχία ανθρώπων όπως ο κ. Μπαλτάκος και ο κ. Κατρούγκαλος που δεν βρίσκουν
μια μηχανή του χρόνου για να τους γυρίσει 70 χρόνια πίσω, ώστε να ζήσουν την
χρυσή (για εκείνους) περίοδο του εμφυλίου όπου θα μπορούσαν να μισούν με την
καρδιά τους όσο περισσότερους «αντιπάλους» Έλληνες θα μπορούσαν. Επειδή τους λείπει
όμως αυτή η μηχανή του χρόνου φαίνεται να επιθυμούν διακαώς να μας αναγκάσουν
να επιστρέψουμε διανοητικά μαζί τους σε εκείνη την εποχή. Ελπίζω και εύχομαι
πως οι εκλογές που έρχονται αλλά και οι αμέσως επόμενες, βουλευτικές (όποτε κι
αν γίνουν) θα βοηθήσουν να στείλουμε όλους όσους σκέφτονται με τέτοιους όρους
στο σπίτι τους, για να συνεχίσουν τις φαντασιώσεις τους μακριά από τον δημόσιο
πολιτικό βίο.
Καλημέρα Πολυχρόνη. Κατ΄αρχήν εξισώνεις δύο απόψεις αρκετά διαφορετικές. Η μια λέει ότι ο κ Μπαλτάκος είναι ενάντια σε μια ιδεολογία και προφανώς ενάντια στους υποστηρικτές της. Δήλωση λίγο ποδοσφαιρική, όπως είμαι αντιπαναθηναικός ας πούμε...Η άλλη μιλάει για το ήθος δύο ιδεολογιών και φέρνει ένα επιχείρημα από μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Νομίζω ότι αυτό δεν σημαίνει ότι θεωρεί όλους τους δεξιούς δοσίλογους κλπ. όπως λες, αλλά κάποιοι που υποστήριζαν αυτή την ιδεολογία τότε. ¨όπως και να χει θα συμφωνήσω ότι με τον διχασμό και την αντιπαλότητα δεν θα βγει τίποτα αλλά δεν μπορούμε να διαγράψουμε τις ιδέες μας και τις απόψεις μας με μια απολιτικ προσέγγιση τύπου ποταμιού...αριστερά και δεξιά έχουν διαφορές και μάλιστα μεγάλες.
ReplyDeleteΥ.Γ Μπαλτάκος και Κατρούγκαλος όσο ξέρω και έχω ακούσει δηλώσεις τους, απέχουν χιλιόμετρα ως προς το ήθος και την μόρφωση τους... Καλά να σαι. Α. Μ
Καλημέρα, Αντρέα (αν κατάλαβα καλά από τα αρχικά).
ReplyDeleteΗ δήλωση Κατρούγκαλου δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο (έχω δει το σχετικό βίντεο της δήλωσης). Είπε στην Κανέλη ότι κακώς αποκάλεσε "τσογλάν boy" τον Τσίπρα επειδή αυτό δεν ταιριάζει στο ήθος της αριστεράς. Μιλάει λοιπόν για το διαχρονικό ήθος της αριστεράς και το διαχρονικό ήθος της δεξιάς, δεν μιλάει για το τότε.
Σχετικά με αυτό που γράφεις για το ήθος και την μόρφωση, αυτά τα δύο δεν συνδέονται. Υπάρχουν πολύ μορφωμένοι άνθρωποι που είναι πολύ ανήθικοι (γενικά μιλάω τώρα, όχι για Μπαλτάκο-Κατρούγκαλο) και αμόρφωτοι άνθρωποι που είναι πολύ ηθικοί.
Τέλος, όσον αφορά τις διαφορές αριστεράς και δεξιάς, εγώ μιλώντας με ανθρώπους που αυτοπροσδιορίζονται ως κεντροδεξιοί ή δεξιοί και, αντίστοιχα, κεντροαριστεροί ή αριστεροί, νομίζω ότι υπάρχει πολύ μεγάλο πεδίο συνεννόησης όταν οι συνομιλητές είναι καλοπροαίρετοι. Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό που φοράει παρωπίδες και αλαλάζει, και από τις δύο πλευρές. Αλλά είναι μειοψηφία αυτοί.
Ευχαριστώ πολύ για την συμμετοχή στην συζήτηση.
Πολυχρόνη πολύ σωστά τα λες. Το πρόβλημα εστιάζεται στο λόγο για τον οποίο γίνεται αυτή η επιχειρηματολογία. Όταν δεν μπορούν να αντιπαρατεθούν σε επίπεδο λύσεων και απόψεων προσπαθούν να αντλήσουν διαπιστευτήρια από ένα εξιδανικευμένο παρελθόν και να δαιμονοποιήσουν τον απέναντι ώστε να μην εξεταστούν οι προτάσεις του αλλά να απορριφθούν apriori ως δοσίλογες ή φασιστικές.
ReplyDelete