Tuesday, June 14, 2016

Για το βραβείο του "Αναγνώστη"

Όσοι είστε φίλοι μου στο Facebook θα το έχετε μάθει ήδη, από τις αναρτήσεις και τα σχόλια άλλων φίλων στην σελίδα μου, αλλά να το γράψω κι εγώ εδώ στο blog, έτσι για να το εμπεδώσω: το «Μια ανάσα μόνο» βραβεύτηκε ως καλύτερο εφηβικό μυθιστόρημα της χρονιάς, στα χθεσινά βραβεία του «Αναγνώστη» που απονεμήθηκαν στο Μουσείο Μπενάκη.
Φυσικά, έχω καταλάβει πολύ καλά το δόλιο σχέδιο των ανθρώπων του «Αναγνώστη» - τι είμαι εγώ, κανένας χαζός; Έβαλαν την εκδήλωση στις οκτώ το απόγευμα, δηλαδή ώρα μία το βράδυ εδώ στο Περθ, και την κράτησαν για ένα δίωρο, ώστε να πάει τρεις το βράδυ. Και μου έδωσαν και το βραβείο από πάνω, για να είμαι χαρούμενος, να κοιμηθώ πολύ λίγο μέχρι να πάω στην δουλειά, και να είμαι γενικώς σαν ζόμπι σήμερα. Νόμιζαν ότι δεν θα το καταλάβαινα. Χα! Σατανικοί τύποι.
Σοβαρεύομαι: ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ, καταρχάς, για αυτή την μεγάλη τιμή.
Και στη συνέχεια, μια και η Έλενα Πατάκη που πήρε το βραβείο στη θέση μου, δεν θέλησε για λόγους σεμνότητας να διαβάσει την επιστολή μου (όπου έγραφα κάμποσα για τον Πατάκη και ανέφερα και την ίδια), να η επιστολή που της είχα στείλει για να διαβάσει στην περίπτωση βράβευσής μου:

Θα ήθελα πολύ να είμαι μαζί σας, απόψε. Είναι λίγο δύσκολο, όμως. Βρίσκομαι στην Αυστραλία εδώ και λίγους μήνες. Έτσι, το αποψινό βραβείο, η αποψινή μεγάλη τιμή που μου κάνει «Ο Αναγνώστης», ταξιδεύει μέχρι την άλλη άκρη του κόσμου για να μου δώσει χαρά.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τις εκδόσεις Πατάκη για την στήριξή τους στα βιβλία μου – τόσο τα εφηβικά, όσο και τα ενήλικα. Είναι μεγάλη υπόθεση για έναν συγγραφέα να έχει πλάι του έναν σπουδαίο εκδοτικό οίκο, με σπουδαίους ανθρώπους, σε όλα τα πόστα, με τους οποίους έχουμε πια γίνει φίλοι. Έλενα, Άννα, Δικαίο, Γιώργο, Ελένη, Γιώργο, Πάολα, Κώστα, το βραβείο το μοιραζόμαστε, δεν είναι μόνο δικό μου. Ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στον Νίκο Κράψη για τα υπέροχα εξώφυλλα και στην Αντωνία Γουναροπούλου για την επιμέλεια των βιβλίων.
Και βέβαια ένα τεράστιο ευχαριστώ στους έφηβους και στους μεγαλύτερους αναγνώστες, που έχουν αγαπήσει πολύ το «Καιρός για ήρωες» και το «Μια ανάσα μόνο». Ο στόχος μου από την αρχή ήταν να γράψω αστυνομικά μυθιστορήματα με κεντρικούς ήρωες σημερινούς έφηβους, τα οποία όμως θα μπορούν να διαβαστούν από όλες τις ηλικίες. Ελπίζω ότι το «Δεν είσαι εδώ», το τέλος της «Τριλογίας της Κρήτης» που θα κυκλοφορήσει σε λίγους μήνες, θα αποζημιώσει όλους για την υπομονή τους.
Αν η σύνδεσή μου στο Ίντερνετ δεν με προδώσει, λογικά αυτή την στιγμή σας παρακολουθώ. Έλενα, διαβάζεις καταπληκτικά το κείμενό μου, λέω αν ξαναπάρω ποτέ οποιοδήποτε βραβείο να το καθιερώσουμε, να πηγαίνεις εσύ αντί για μένα.
Ευχαριστώ και πάλι. Να είστε όλοι καλά,

Πολυχρόνης 


No comments:

Post a Comment