Wednesday, June 07, 2017

Ενέσεις ντροπής

Θα ήθελα να είμαι χημικός. Να εφεύρω μια ένεση που να προσφέρει λίγη ντροπή στους ανθρώπους που η ντροπή τους λείπει.
Την περασμένη εβδομάδα ζήσαμε την χειρότερη στιγμή του Κώστα του Γαβρόγλου στο υπουργείο Παιδείας μέχρι τώρα – και λέω «μέχρι τώρα», διότι όπως μας έχει δείξει ο Κώστας ο Γαβρόγλου υπάρχουν διαρκώς νέοι πάτοι τους οποίους κυνηγάει να φτάσει.
Όπως θα μάθατε, τρεις μαθητές ενός γυμνασίου στο Ρέθυμνο καταδικάστηκαν σε 80 ώρες κοινωνική εργασία επειδή πρωτοστάτησαν σε κατάληψη του σχολείου τους και ο γυμνασιάρχης τους κατήγγειλε στον εισαγγελέα. Γιατί το έκανε αυτό; Την απάντηση μας την δίνει ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, ο οποίος σημειωτέον είναι αντίθετος στην απόφαση του γυμνασιάρχη: «Χωρίς να ενημερώσει κανέναν, κάλεσε απευθείας τις εισαγγελικές αρχές. Ίσως γιατί κατά την περσινή κατάληψη, τραυματίστηκε σοβαρά μαθητής από τζάμι και φοβήθηκε για κίνδυνο της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών. Ίσως όμως, να μην γνώριζε και τι τροπή θα έπαιρναν τα πράγματα».
Το υπουργείο Παιδείας βγήκε με ανακοίνωσή του και επιτέθηκε και στον γυμνασιάρχη και στον δικαστή για την απόφασή του, και μετά το ξανασκέφθηκε και έβγαλε νέα ανακοίνωση όπου είχε μείνει μόνο η επίθεση στον γυμνασιάρχη.
Από κοντά και ο πρόεδρος της Βουλής, κ. Βούτσης, που δήλωσε για την υπόθεση ότι «η δημοκρατία δεν κινδυνεύει από ενεργούς πολίτες» και η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου που έβγαλε ανακοίνωση για τον γυμνασιάρχη: «Ο συγκεκριμένος συνάδελφος χρειάζεται να απομονωθεί από τον Σύλλογο του, το Σωματείο αλλά και την τοπική κοινωνία. Το ΔΣ προτείνει στην επόμενη ΓΣ την διαγραφή του εν λόγω διευθυντή δια παντός από το Σωματείο μας».
Να ανακεφαλαιώσουμε; Τρεις μαθητές γυμνασίου πρωτοστατούν σε κατάληψη σχολείου. Στο ίδιο σχολείο έγινε κατάληψη και πέρυσι και μαθητής τραυματίστηκε σοβαρά. Οι γονείς των μαθητών προφανώς δεν μπορούν να ελέγξουν τα 14χρονα παιδιά τους, αφού αν μπορούσαν τα παιδιά δεν θα ήταν στην κατάληψη. Ο γυμνασιάρχης καταγγέλλει τους τρεις μαθητές, οι οποίοι τιμωρούνται με την κολοσσιαία ποινή να δουλέψουν 80 ώρες το καλοκαίρι σε κάποια γραμματεία του δήμου Ρεθύμνου.
Και το υπουργείο Παιδείας, ο άμεσος προϊστάμενος για την παιδεία στη χώρα, επιτίθεται στον γυμνασιάρχη. Δίνει το σήμα: «παιδιά, καταλήψεις παντού, κι εμείς μαζί σας είμαστε, άντε, πηγαίνετε να εκτονώσετε την οργή σας για τις αποφάσεις που εμείς παίρνουμε, αλλά κατά βάθος σας αγαπάμε». Το συζήτησα με φίλους, Έλληνες και Αυστραλούς εδώ στην Αυστραλία, και οι Έλληνες τραβούσαν τα μαλλιά τους. Οι Αυστραλοί δεν μπορούσαν καν να καταλάβουν τι είναι αυτό που τους λέω για καταλήψεις σε γυμνάσια και ότι το επίσημο κράτος λέει ναι στις καταλήψεις σχολείων.
Το υπουργείο γράφει στην ανακοίνωσή του: «Τέτοια θέματα πρέπει να επιλύονται με ευθύνη των διευθυντών σχολείων, των συλλόγων διδασκόντων και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, εντός της σχολικής μονάδας και όχι με προσφυγή στις δικαστικές αρχές». Δηλαδή, πώς ακριβώς να επιλύονται; Ακριβώς όμως. Θέλω μια ξεκάθαρη, λεπτομερή, εξονυχιστική περιγραφή του τρόπου επίλυσης. Εδώ και 26 χρόνια έχουμε κάθε χρόνο καταλήψεις στα σχολεία της χώρας και συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Και ακόμα λέμε «εντάξει μωρέ, να το συζητήσουμε το θέμα» - σωστά, έχουμε καιρό μέχρι να πιάσουμε τον μισό αιώνα. Η θεωρία του Δαρβίνου περί εξέλιξης των ειδών είναι φανερό ότι παραμένει άγνωστη στην Ελλάδα.
Όσοι γονείς πιστεύουν πως είναι δίκαια τα αιτήματα των παιδιών τους (και κάποια αιτήματα των συγκεκριμένων παιδιών ήταν δίκαια), οργανώνονται οι ίδιοι για να τα διεκδικήσουν, δεν βάζουν τα πιτσιρίκια μπροστά για να κλείνουν τα σχολεία τους. Η λέξη κλειστό δίπλα στην λέξη σχολείο δεν στέκει, είναι αντίθετες έννοιες.  
Α, υπήρξε και ανακοίνωση που υπογράφεται από 5μελή και 15μελή συμβούλια μαθητών του Ρεθύμνου. Η ανακοίνωση γράφει:
«Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της συγκυβέρνησης να τρομοκρατήσει μαθητές που αγωνίστηκαν για το αυτονόητο τους δικαίωμα στην μόρφωση. Η πρωτοφανής αυτή απόφαση δείχνει ότι στόχος της συγκυβέρνησης, του κράτους και της ΕΕ είναι να καταστέλλεται όποιος σηκώνει κεφάλι ενάντια στην πολιτική της φτώχειας, των αντιλαϊκών μέτρων που τσακίζουν το λαό και τη νεολαία της χώρας μας. Συνδέεται με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στα πλαίσια του 4ου μνημονίου και βάζει πρόσθετα εμπόδια στο δικαίωμα στην απεργία. Αν νομίζουν ότι με αυτά τα μέτρα ο λαός θα κάθεται παθητικά να δέχεται τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική τους είναι γελασμένοι. Ο λαός μας έχει αποδείξει ότι όσα μέτρα καταστολής και να πάρουν, δεν τρομοκρατείται».
Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, δεν υπήρξε ανακοίνωση από μαθητές. 

11 comments:

  1. Κατά την γνώμη μου Πολυχρόνη ένεση ντροπής χρειάζεται ο συγκεκριμένος γυμνασιάρχης. Δεν νομίζω ότι το θέμα είναι αν είναι σωστές οι καταλήψεις, που δεν μπορούμε να το συζητήσουμε μέσω μηνυμάτων, αλλά η ποινικοποίηση των αγώνων (σωστών ή λαθανθασμένων) δεκατετράχρονων μαθητών (ασχέτως ποινής). Νομίζω ότι μπορούσε να λυθεί το θέμα μέσα από τις δυνατότητες που παρέχει ο νόμος στο συμβούλιο των καθηγητών. Θεωρώ τον γυμνασιάρχη απαράδεκτο και θα ήθελα να ήξερα το όνομα του για να δούμε το ποιόν του.....Α.Μ
    Υ.γ Καλά να περνάς στην ξενιτιά ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημέρα, Ανδρέα, καλά να περνάς κι εσύ στην πατρίδα.
      Ευχαριστώ για την συμμετοχή στην κουβέντα. Στο συγκεκριμένο θέμα διαφωνούμε όσο δεν πάει.
      Καταρχάς, αν διάβασες τα ρεπορτάζ, υπήρξε ανακοίνωση και από τους καθηγητές του σχολείου, οι οποίοι λένε πως δεν υπήρχε καν απόφαση των μαθητών του σχολείου για κατάληψη, απλώς μπήκαν κάποιοι μαθητές μέσα, μαζί με ανθρώπους που δεν είχαν σχέση με το σχολείο, το κλείδωσαν, έβριζαν όποιον προσπαθούσε να τους μιλήσει και δήλωναν πως το σχολείο θα μείνει κλειστό.
      Αλλά ας πούμε πως δεν είχαν συμβεί έτσι τα πράγματα. Ας πούμε πως είχαν πάρει απόφαση οι μαθητές, μέσω γενικής συνέλευσης για κατάληψη. Τι θα έκαναν οι καθηγητές του σχολείου για να τους μεταπείσουν; Και κυρίως, σε ποιο μέρος του κόσμου καταλαμβάνονται γυμνάσια από μαθητές 12-14 ετών που μένουν το βράδυ μόνοι τους μέσα για να περιφρουρήσουν την κατάληψη; Αφού, σύμφωνα με όσα λες, δεν πρέπει να γίνεται ποινικοποίηση αγώνων (και με τον όρο ποινικοποίηση εννοούμε το να χρειαστεί να δουλέψουν σε μια γραμματεία για 10 μέρες) τότε γιατί να μην είναι μονίμως κατειλημμένα τα σχολεία της χώρας, όλο το έτος; Είμαι βέβαιος πως μπορούμε να βρούμε άπειρα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης αλλά και σε κάθε σχολείο ξεχωριστά, τα οποία πρέπει να διορθωθούν. Ε, ας τραβάμε μια κατάληψη σε κάθε σχολείο, μέχρι να διορθωθούν. Το ότι ποτέ δεν έχουν διορθωθεί μέσα σε 26 χρόνια, να το λάβουμε υπ' όψιν, ή όχι;

      Delete
  2. Ευχαριστώ για την απάντηση Πολυχρόνη. Μάλλον δεν σου έδωσα να καταλάβεις τι θέλω να πω. Δεν είναι το θέμα αν είναι σωστή μια κατάληψη ή όχι. Αν θες την γνώμη μου πάντως άλλες φορές χρειάζεται( πριν 26 χρόνια σταμάτησε ένα οπισθοδρομικό νομοσχέδιο που θα πήγαινε την παιδεία πολλά χρόνια πίσω) και άλλες φορές την κάνουν λόγω μόδας, για να χάσουν μαθήματα κλπ. Το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να πηγαίνει στον εισαγγελέα μαθητές 14 χρονών ένας γυμνασιάρχης για αυτόν το λόγο χωρίς πρώτα να συννενοηθεί με γονείς ή άλλους καθηγητές. Τώρα ήταν 80 ώρες κοινωνικής εργασίας , άλλες φορές μπορεί να είναι χειρότερα και για "διαφορετικά" ζητήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι καταδίκασαν την κίνηση αυτή (άλλοι καθηγητές ελμε σύλλογος γονέων κλπ. Ούτε είναι τυχαίο ότι είναι ή πρώτη φορά στην ελληνική εκπαίδευση που βγαίνει τέτοια απόφαση για μαθητές.Επίσης η εισαγγελέας του αρείου πάγου ζήτησε να αρθεί η ποινή στους μαθητές!!!! Θελω την γνώμη σου αν είναι σωστή η κίνηση του γυμνασιάρχη και όχι αν είναι σωστές οι καταλήψεις... να σαι καλά!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια και πάλι, Ανδρέα.
      Θα προσπαθήσω να σου απαντήσω σε όλα.
      Για μένα, όλα ξεκινούν από το αν μια κατάληψη σχολείου στέκει λογικά ή όχι. Η συζήτηση αυτή για μένα έχει τόσο νόημα όσο το να επιχειρηματολογούμε για το αν ο γάιδαρος πετάει. Όπως γράφω και στο κείμενο, η λέξη "κλειστό" δίπλα στην λέξη "σχολείο" δεν στέκει. Ακόμα και το χειρότερα επανδρωμένο και εξοπλισμένο σχολείο του κόσμου είναι καλύτερο από ένα κλειστό σχολείο. Από εκεί και πέρα, επειδή σε αυτό το γελοίο κράτος μάθαμε να θεωρούμε έθιμο τις καταλήψεις στα σχολεία, η γνώμη μου για το τι πρέπει να κάνει ένας γυμνασιάρχης γενικά είναι ότι πρέπει πρώτα, όπως γράφεις κι εσύ, να συνεννοηθεί με τους γονείς, τους άλλους καθηγητές και να προσπαθήσει να συνεννοηθεί με τους μαθητές. Αυτά πρέπει να γίνουν μέσα στην πρώτη μέρα της κατάληψης. Το να διανυκτερεύσουν ανήλικοι σε δημόσιο κτίριο, είτε μόνοι τους, είτε παρέα με εξωσχολικούς, είτε προσπαθώντας να απωθήσουν εξωσχολικούς δεν νοείται καν ως δυνατότητα. Αν δεν οδηγήσει κάπου αυτή η διαδικασία εντός της μέρας, τότε πρέπει να επέμβει εισαγγελέας. Στην περίπτωση της συγκεκριμένης κατάληψης, που δεν υπήρχε καν απόφαση των μαθητών γι' αυτήν, αλλά "έτσι θέλω" τριών μαθητών, και η κατάληψη κρατήθηκε για δύο μερόνυχτα, η γνώμη μου είναι ότι ο γυμνασιάρχης πρέπει να ελεγχθεί διότι άργησε πολύ να πάει στον εισαγγελέα. Αν θες, διάβασε στο link που θα βρεις παρακάτω (από την Εφημερίδα των Συντακτών, μάλιστα, όχι από κάποια "συντηρητική" εφημερίδα) το τι έγινε σε κείνη την κατάληψη στο Ρέθυμνο.

      Delete
    2. Όσο για την ποινή από το δικαστήριο, νομίζω ότι είναι σοφή κατά το ήμισυ. Δηλαδή, οι 10 μέρες δουλειά σε μια γραμματεία του δήμου δείχνουν ως ποινή στους μαθητές ότι αν παρεμποδίζεις την χορήγηση ενός δημόσιου αγαθού (της εκπαίδευσης) πρέπει να το πληρώσεις προσφέροντας τις υπηρεσίες σου στους συμπολίτες σου. Το άλλο ήμισυ της απόφασης του δικαστηρίου, που το θεωρώ αδιανόητο, είναι ότι αθωώθηκαν οι γονείς των τριών μαθητών που κατηγορούνταν για αμέλεια ανηλίκου. Αν δεν είναι αμέλεια το να αφήνεις το παιδί σου που πάει στο γυμνάσιο να κοιμάται το βράδυ μέσα στο σχολείο που έχει κλειδώσει, δεν ξέρω τι είναι αμέλεια. Και σου λέω ευθέως ότι όλο αυτό που έχει γίνει με τον θόρυβο ενάντια στον γυμνασιάρχη και στον δικαστή για την απόφαση που πήραν δείχνει το γιατί είμαστε ένα τέτοιο αδιανόητο μπάχαλο ως χώρα. Επειδή θεωρούμε ότι μπορεί ο καθένας να κάνει ότι γουστάρει όποτε γουστάρει και ξεσηκωνόμαστε αν υπάρξει οποιαδήποτε ποινή γι' αυτό. Το επιχείρημα όλων είναι "καλά, τόσοι παρανομούν, με τους μαθητές θα ξεκινήσει η απονομή δικαιοσύνης;" Το ίδιο επιχείρημα έχει κάθε Έλληνας που παρανομεί: "ο διπλανός μου έκανε αυτό, εγώ θα την πληρώσω;" Αυτό οδηγεί σε ζούγκλα. Η ζούγκλα οδηγεί σε καταστροφή, και επειδή έτσι ζούσαμε επί δεκαετίες η καταστροφή ήρθε. Τέλος, μια και το ανέφερες, για την κατάληψη πριν από 26 χρόνια, εκείνη την πρώτη που την ζήσαμε ως συμμαθητές, υπήρχαν 2 διατάξεις για τις οποίες έγινε ο μεγάλος χαμός: η πρώτη ήταν η επαναφορά της κοινής ενδυμασίας όλων των μαθητών (η λεγόμενη "ποδιά"). Αυτό το θέμα σηκώνει πολλή συζήτηση. Σε αρκετές χώρες του εξωτερικού, ανάμεσά τους και η Αυστραλία, κάθε σχολείο έχει την δική του ενδυμασία που είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να την φορούν. Η βασική λογική είναι ότι έτσι οι φτωχότεροι μαθητές δεν ξεχωρίζουν από τους πλουσιότερους. Προσωπικά, δεν είμαι ούτε υπέρ ούτε κατά αυτής της λογικής. Η δεύτερη διάταξη εκείνου του νομοσχεδίου ήταν άθλια: έδινε το δικαίωμα σε καθηγητές αν σε δουν να συμπεριφέρεσαι "απρεπώς" εκτός σχολείου να φέρουν το θέμα στον σύλλογο καθηγητών για να σε τιμωρήσει το σχολείο. Ήταν ντροπή και που προτάθηκε αυτό, και κατά την γνώμη μου έδειξε και έλλειψη ευφυΐας της τότε κυβέρνησης, που έφερε χωρίς λόγο τόσο κόσμο εναντίον της, προφανώς για να ικανοποιήσει την δεξιότερη μερίδα της ΝΔ. Όμως και τότε λάθος ήταν η κατάληψη. Οι μαθητές μπορούσαν να κάνουν πορείες, να οργανώνουν διαμαρτυρίες μαζί με τους γονείς τους, να πιεστούν όλοι οι βουλευτές τότε ώστε να μην περάσει το νομοσχέδιο. Και επειδή τη ζήσαμε εκείνη την εποχή, ξέρεις πολύ καλά ότι υπήρχαν πολλοί γονείς που ήταν ΠΑΣΟΚ τότε και υποστήριζαν τα παιδιά τους στην κατάληψη επειδή ήθελαν να πέσει η κυβέρνηση. Όπως ξέρεις και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών ψήφιζαν υπέρ της κατάληψης και έφευγαν για βόλτα στο λιμάνι, στα Ολύμπια για ηλεκτρονικά, και αλλού για καφέ. Αυτό δεν είναι κατάληψη, αυτό είναι "κάνω διακοπές γιατί βαριέμαι το σχολείο". Μια μικρή μειοψηφία μαθητών κρατούσε την κατάληψη. Καταλήγοντας, γιατί παραβγήκε μεγάλη η απάντηση, πήραμε τη ζωή μας λάθος, ως χώρα. Οι μαθητές έκαναν καταλήψεις γιατί έβλεπαν ότι όλες οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έκαναν ότι γούσταραν (στη ΔΕΗ κατέβαζαν διακόπτες, οι αγρότες έκλειναν δρόμους, κλπ) και κέρδιζαν προνόμια (ώστε οι πολιτικοί να επανεκλεγούν και να φάνε οι ίδιοι πολύ περισσότερα). Οπότε, κι ο μαθητής έκανε κάτι αντίστοιχο για να κερδίσει αυτό που ζητούσε, αφού είχε και την υποστήριξη ή την αδιαφορία των γονιών του και ήξερε πως θα χάσει και μάθημα. Για μένα όλο αυτό που ζήσαμε, από την εφηβεία μας μέχρι το 2009, ήταν μια ύβρις. Και η ύβρις τιμωρήθηκε.

      Delete
    3. Αυτό είναι το link που σου υποσχέθηκα, για το τι έγινε στο Ρέθυμνο: https://www.efsyn.gr/arthro/rethymno-tha-xanapigaina-ston-eisaggelea-leei-o-dieythyntis

      Delete
  3. Και κάτι τελευταίο: ακόμα και εκείνο το νομοσχέδιο, πριν 26 χρόνια, δεν το σταμάτησαν οι καταλήψεις (όπως δεν έχουν πετύχει και οτιδήποτε άλλο). Το σταμάτησε η δολοφονία Τεμπονέρα. Διότι όταν δεν υπάρχει κράτος, και μπορούν τα σχολεία να είναι επ' άπειρον κλειστά, είναι λογικό να παίξει μπάλα και το δεξιό και το αριστερό παρακράτος, και αυτό μπορεί να κοστίσει ανθρώπινες ζωές.

    ReplyDelete
  4. Πολυχρόνη αυτο το λινκ που μου έστειλες είναι η αφήγηση του γυμνασιάρχη και όχι το τι έγινε. Ναι μεν είναι στην εφημερίδα των συντακτών αλλά είναι ακριβώς αυτό που λέει ο γυμνασιάρχης δώσε μου λοιπόν το δικαίωμα να αμφιβάλω για τα πραγματικά γεγονοτα. Το να κλείσει ένα σχόλειο για μερικές μέρες ή ακόμα βδομάδες δεν έρχεται η καταστροφή όπως το παρουσιάζεις. Δυστηχώς η μέση εκπαίδευση (και όχι μόνο) "βγάζει" ανθρώπους χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς όραμα που τους ωθεί στην παπαγαλία στο γλύψιμο και στη βαθμοθηρια.Αυτό μας οδήγησε εκεί που φτάσαμε και όχι μόνο η ανομία που υπάρχει στην Ελλάδα που είναι αποτέλεσμα αυτης της παιδείας και όχι των καταλήψεων... Όσο για τις καταλήψεις της εποχής μας πιστεύω ότι κάνεις λάθος . Οι καταλήψεις σε συνδιασμό με την κοινωνική κατακραυγή οδήγησαν σε παραίτηση τον υπουργό και όχι η δολοφονία του Τεμπονέρα. Α και κάτι ακόμα. Αριστερό παρακράτος στην Ελλάδα δεν υπήρχε ποτέ γιατί δεν υπήρχε και αριστερό κράτος. Εκτός αν θεωρείς το ΠΑΣΟΚ αριστερή κυβέρνηση....¨οσο για την ύβρις που αναφέρεις, ύβρις για μένα είναι αυτο που υπάρχει στην Ελλάδα από τον δεύτερο παγκόσμιο και μετά.Νομίζω καταλαβαίνεις....ΑΑΑ και τέλος θυμάμαι αυτο που λες με τους γονείς που ήταν Πασοκ και υποστήριζαν τα παιδια τυος για να πέσει η κυβέρνηση (Αυτοί ήμαστε αλλωστε) αλλά θα θυμάσαι και εσύ τους γονείς που ήταν ΝΔ και έκαναν φασαρίες ,δεν άφηναν τα παιδια να αποφασίσουν αν ήθελαν κατάληψη επειδή ήθελαν να μην πέσει η κυβέρνηση....

    ReplyDelete
  5. Ευχαριστώ για τον χρόνο σου ελπίζω κάποια στιγμή να τα πούμε και δια ζώσης...

    ReplyDelete
  6. Καλημέρα, Αντρέα. Μπορείς να βρεις εδώ: (https://cretedoc.gr/18-kathigites-tou-1ou-gymnasiou-rethymnou-enimerosi-tis-isangelias-odigise-se-exelixis-pou-oute-o-idios-fantazotan/) αντίστοιχη αφήγηση από τους καθηγητές του σχολείου, οι οποίοι δηλώνουν ότι είναι υπέρ του μαθητικού κινήματος, λένε ότι δεν συμφωνούν με την κίνηση του γυμνασιάρχη να πάει στον εισαγγελέα, αλλά επιβεβαιώνουν απολύτως όσα ο ίδιος λέει γι' αυτά που συνέβησαν και λένε πως κανείς δεν φροντίζει περισσότερο τα τελευταία δύο χρόνια τους μαθητές του σχολείου από τον γυμνασιάρχη.
    Όσον αφορά στα υπόλοιπα που γράφεις, αριστερό παρακράτος στην Ελλάδα υπάρχει, ζει και βασιλεύει, όπως υπάρχει και δεξιό. Το να κλείσει ένα σχολείο είναι η απόλυτη καταστροφή, για μένα, και το επιχείρημά σου ότι το να κλείσει για μέρες ή βδομάδες δεν είναι πρόβλημα δεν στέκει επειδή βασίζεται στην προσωπική σου εκτίμηση - δηλαδή, για σένα μπορεί να μείνει κλειστό για βδομάδες. Για κάποιον άλλον μπορεί να μείνει κλειστό για μήνες, για κάποιον άλλον ένα χρόνο, δύο χρόνια - αφού είναι θέμα προσωπικής εκτίμησης, ο καθένας μπορεί να ορίσει το διάστημα που τον ικανοποιεί. Γιατί να μην τα κλείσουμε εντελώς τα σχολεία μέχρι να βρούμε ένα σύστημα παιδείας που να ικανοποιεί πλήρως τον κάθε μαθητή; (αν δεν τον ικανοποιεί θα κάνει κατάληψη). Τέλος, για τις καταλήψεις της δικής μας εποχής: ο υπουργός παραιτήθηκε αμέσως μετά την δολοφονία Τεμπονέρα. Είχε δηλώσει παραίτηση και νωρίτερα, λόγω καταλήψεων, η οποία δεν έγινε δεκτή. Οπότε, το τι προκάλεσε την παραίτηση δεν νομίζω ότι σηκώνει συζήτηση. Σχετικά με τους γονείς που ήταν ΝΔ και δεν ήθελαν να πέσει η κυβέρνηση, ισχύει, μόνο που εδώ φθάνουμε στην βασική μας διαφωνία: εγώ αυτό που λέω είναι ότι οι μαθητές ΔΕΝ δικαιούνται να αποφασίζουν αν θα κάνουν κατάληψη στο σχολείο τους, οπότε στο δικό μου το μυαλό το επιχείρημα ότι δεν αφήνουν τα παιδιά να αποφασίσουν αν θέλουν κατάληψη είναι, όπως σου έγραψα, σαν να συζητάμε αν ο γάιδαρος πετάει. Αν οι μαθητές δικαιούνται να αποφασίζουν κατάληψη, τότε δικαιούνται να έχουν και το σχολείο κλειστό για όσο διάστημα γουστάρουν. Άρα δικαιούνται να το έχουν κλειστό και για πάντα. Αυτό, με βασική μαθηματική σκέψη, είναι άτοπο, άρα η αρχική μας υπόθεση (ότι δικαιούνται να κάνουν κατάληψη) είναι λάθος. Να είσαι καλά, κι εγώ ελπίζω κάποια στιγμή να τα πούμε από κοντά.

    ReplyDelete