Το υπουργείο παιδείας λοιπόν προχώρησε στην διαθεσιμότητα 1349 υπαλλήλων από τα πανεπιστήμια της χώρας. Χωρίς να πτοηθεί από τις πρωτοφανείς αντιδράσεις όλων των πανεπιστημίων, για ένα θέμα που αφορά στην επιβίωσή τους, με την έννοια της εξασφάλισης της στοιχειώδους λειτουργίας τους. Μπετόν το υπουργείο. Βράχος. Δεν τους σκιάζει φοβέρα καμιά.
Όταν μιλάμε για υπαλλήλους, φυσικά, όπως είχα γράψει και σε προηγούμενο post
(http://polyk.blogspot.gr/2013/09/blog-post_5.html) μιλάμε και για πολλούς ανθρώπους που διδάσκουν εργαστήρια, φροντιστήρια, είναι διαχειριστές υπολογιστικών συστημάτων κλπ. Για να δούμε πόσο σημαντικό είναι το πρόβλημα, αντιγράφω από ανακοίνωση του συλλόγου των καθηγητών του Πολυτεχνείου Κρήτης:
"Ο «εξορθολογισμός» προβάλλεται ως μέσο για τη σύγκλιση της χώρας με τα διεθνή δεδομένα. Όμως η σύγκριση των ελληνικών ΑΕΙ με ιδρύματα του εξωτερικού, αναδεικνύει τη διάσταση που υπάρχει ανάμεσα σε διεθνή πρότυπα και την ελληνική πραγματικότητα. Η κυβέρνηση συνολικά διαθέτει για την έρευνα στα ελληνικά ΑΕΙ και την εκπαίδευση εκατοντάδων χιλιάδων φοιτητών της χώρας 941,8 εκατομμύρια ευρώ, όταν το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης με 17.780 φοιτητές έχει προϋπολογισμό περίπου 1,2 δισεκατ. ευρώ από τα οποία τα 894 εκατομμύρια αποτελούν κρατική χρηματοδότηση. Ένα λοιπόν πανεπιστήμιο πρότυπο, έχει μεγαλύτερο προϋπολογισμό από όλα μαζί τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ της Ελλάδας. Αντίστοιχα, το Πολυτεχνείο του Μονάχου με 31.000 φοιτητές έχει προϋπολογισμό περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης έχει 17.780 φοιτητές και περίπου 8000 άτομα προσωπικό, δηλαδή αναλογούν περίπου 2 φοιτητές ανά μέλος προσωπικού. Το Πολυτεχνείο του
Μονάχου έχει περίπου 31.000 φοιτητές και 9700 άτομα προσωπικό, δηλαδή αναλογούν περίπου
3 φοιτητές ανά μέλος προσωπικού. Στην Ελλάδα με προσωπικό 21.545 άτομα (11.403 καθηγητές και 10.142 διοικητικό – τεχνικό – εργαστηριακό / διδακτικό προσωπικό) η αναλογία είναι πάνω από 20 φοιτητές ανά μέλος προσωπικού."
Τα παραπάνω νούμερα, που τονίζει η ανακοίνωση, είναι αδυσώπητα. Και δείχνουν πως καμία θέληση για εξορθολογισμό δεν υπάρχει, ούτε καν για να επενδύσει το κράτος στην μοναδική, θεωρητικά, ελπίδα για το μέλλον της χώρας, δηλαδή την εκπαίδευση επιστημόνων υψηλού επιπέδου.
Και ταυτόχρονα, το υπουργείο αύξησε φέτος σημαντικά τους εισακτέους στα ΑΕΙ, επειδή αυτό "αποτελεί αίτημα της κοινωνίας".
Ε, ρε κοροϊδία που τρώει αυτή η κοινωνία - και της αξίζει...
Όταν μιλάμε για υπαλλήλους, φυσικά, όπως είχα γράψει και σε προηγούμενο post
(http://polyk.blogspot.gr/2013/09/blog-post_5.html) μιλάμε και για πολλούς ανθρώπους που διδάσκουν εργαστήρια, φροντιστήρια, είναι διαχειριστές υπολογιστικών συστημάτων κλπ. Για να δούμε πόσο σημαντικό είναι το πρόβλημα, αντιγράφω από ανακοίνωση του συλλόγου των καθηγητών του Πολυτεχνείου Κρήτης:
"Ο «εξορθολογισμός» προβάλλεται ως μέσο για τη σύγκλιση της χώρας με τα διεθνή δεδομένα. Όμως η σύγκριση των ελληνικών ΑΕΙ με ιδρύματα του εξωτερικού, αναδεικνύει τη διάσταση που υπάρχει ανάμεσα σε διεθνή πρότυπα και την ελληνική πραγματικότητα. Η κυβέρνηση συνολικά διαθέτει για την έρευνα στα ελληνικά ΑΕΙ και την εκπαίδευση εκατοντάδων χιλιάδων φοιτητών της χώρας 941,8 εκατομμύρια ευρώ, όταν το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης με 17.780 φοιτητές έχει προϋπολογισμό περίπου 1,2 δισεκατ. ευρώ από τα οποία τα 894 εκατομμύρια αποτελούν κρατική χρηματοδότηση. Ένα λοιπόν πανεπιστήμιο πρότυπο, έχει μεγαλύτερο προϋπολογισμό από όλα μαζί τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ της Ελλάδας. Αντίστοιχα, το Πολυτεχνείο του Μονάχου με 31.000 φοιτητές έχει προϋπολογισμό περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης έχει 17.780 φοιτητές και περίπου 8000 άτομα προσωπικό, δηλαδή αναλογούν περίπου 2 φοιτητές ανά μέλος προσωπικού. Το Πολυτεχνείο του
Μονάχου έχει περίπου 31.000 φοιτητές και 9700 άτομα προσωπικό, δηλαδή αναλογούν περίπου
3 φοιτητές ανά μέλος προσωπικού. Στην Ελλάδα με προσωπικό 21.545 άτομα (11.403 καθηγητές και 10.142 διοικητικό – τεχνικό – εργαστηριακό / διδακτικό προσωπικό) η αναλογία είναι πάνω από 20 φοιτητές ανά μέλος προσωπικού."
Τα παραπάνω νούμερα, που τονίζει η ανακοίνωση, είναι αδυσώπητα. Και δείχνουν πως καμία θέληση για εξορθολογισμό δεν υπάρχει, ούτε καν για να επενδύσει το κράτος στην μοναδική, θεωρητικά, ελπίδα για το μέλλον της χώρας, δηλαδή την εκπαίδευση επιστημόνων υψηλού επιπέδου.
Και ταυτόχρονα, το υπουργείο αύξησε φέτος σημαντικά τους εισακτέους στα ΑΕΙ, επειδή αυτό "αποτελεί αίτημα της κοινωνίας".
Ε, ρε κοροϊδία που τρώει αυτή η κοινωνία - και της αξίζει...
No comments:
Post a Comment