Monday, May 02, 2016

Αγράμματοι εργάτες και ψυχωτικές νοικοκυρές, σταματήστε να τον ενοχλείτε, μεγαλουργεί

Συνεχίζω από εκεί που ξεκίνησε το κείμενο της περασμένης Τετάρτης. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία είναι όπως είπαμε ο κύριος Αντώνης Λιάκος, τον οποίο θαυμάζει απεριόριστα ο πρωθυπουργός μας.
O κύριος Λιάκος έχει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο, το οποίο ανακοίνωσε και στις εφημερίδες για να το μάθετε όσοι έχετε παιδιά στο γυμνάσιο και στο λύκειο.
Το ποιος είναι ο κύριος Λιάκος θα σας το αφήσω για το τέλος, για να μην πάθετε ντουβρουτζά από τώρα.
Ο κύριος Λιάκος και η επιτροπή λοιπόν προτείνουν να υπάρχουν στα γυμνάσια και στα λύκεια λιγότερα διαλείμματα για τους μαθητές και λιγότερα μαθήματα κάθε μέρα. Στο σημείο αυτό πιθανόν να σκέφτεστε: «Όπα, τι διάβασα τώρα; Αφού λιγότερα διαλείμματα σημαίνει περισσότερη ώρα μάθημα, πώς γίνεται να μειωθούν και τα μαθήματα και τα διαλείμματα;». Ο λόγος που δεν καταλαβαίνετε την πρόταση, αγαπημένοι αναγνώστες, είναι ότι δεν σας κόβει. Ότι δεν έχετε το πνευματικό μέγεθος του κυρίου Λιάκου για να αντιληφθείτε την πρόταση.
Ένας απλός τρόπος π.χ. να μειωθούν και τα μαθήματα και τα διαλείμματα είναι να κοπούν πολλά μαθήματα από το πρόγραμμα του γυμνασίου και του λυκείου, όπως θα κοπούν τώρα και από το δημοτικό. Έτσι, το κράτος θα ξεφορτωθεί πολλούς ενοχλητικούς καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, που δεν φτάνει που διδάσκουν, θέλουν να πληρώνονται κιόλας, τα τομάρια.
Επόμενη πρόταση της επιτροπής: κατάργηση των βαθμών. Θα υπάρχει μόνο περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή. Γιατί να στενοχωρούμε τα παιδιά, όταν δεν πηγαίνουν καλά στα μαθήματα; Αντί να τους βάζει, π.χ., ο καθηγητής «έντεκα» στα μαθηματικά, θα γράφει στον έλεγχο: «μέτριος» ή «γλυκύ βραστός» - συγνώμη, μπερδεύτηκα με τον καφέ μου, εννοούσα «μέτριος» ή «καλούλης» ή «γλυκούλης» ή «γουάου». Επίσης, αν δεν υπάρχουν βαθμοί, δεν θα μπορεί να ποσοτικοποιείται και το πόσο καλός είναι ο μαθητής, κι έτσι θα καταργηθεί και η απαίσια αριστεία, που ως γνωστόν από τον κ. Μπαλτά είναι ρετσινιά, δηλαδή μη σου τύχει στο παιδί σου και είναι άριστο, πρέπει αμέσως να το πλακώσεις στα χαστούκια.
Επίσης, οι μαθητές θα γράφουν ερευνητικές εργασίες και θα καταργηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά μόνο για τις πανεπιστημιακές σχολές που κανείς δεν θέλει. Για όλες τις υπόλοιπες, οι μαθητές θα έχουν κανονικά στο κεφάλι τους τις πανελλήνιες που βιάζουν την εφηβεία τους, και θα έχουν ΚΑΙ τις ερευνητικές εργασίες από πάνω, ώστε να τους αποτελειώσουμε.
Φυσικά, σας έχω τα καλύτερα προς το τέλος.
Το σχέδιο της επιτροπής προβλέπει 4 χρόνια γυμνάσιο με ολοκληρωμένες εγκύκλιες γνώσεις. Αυτό το ολοκληρωμένες κρατήστε το. Θα ακολουθεί ένα ανανεωμένο διετές λύκειο με ερευνητικές εργασίες και επιλογές μαθημάτων.
Ξέρω τι σκέφτεστε, είμαι μέσα στο μυαλό σας. Σκέφτεστε: «Μήπως πάμε έτσι απαλά-απαλά προς την κατεύθυνση να βγάζουμε τα παιδιά από το σχολείο στα 16 τους; Δηλαδή σιγά-σιγά να πούμε ότι αφού το λύκειο είναι «ανανεωμένο και ερευνητικό» για να προετοιμάσει όσους θέλουν πανεπιστήμιο και αφού το γυμνάσιο προσφέρει ολοκληρωμένες γνώσεις, και αφού πολλοί Έλληνες πια είναι φτωχοί και δεν έχουν λεφτά να πληρώνουν φροντιστήρια, καλό είναι και το απολυτήριο γυμνασίου και άντε τρέχα τώρα πιτσιρίκο να βρεις καμιά δουλειά στα 16 να βοηθήσεις την οικογένειά σου;».
Ειλικρινά λυπάμαι για λογαριασμό σας που τα σκέφτεστε αυτά.
Σας χρωστάω τις πληροφορίες για το ποιος είναι ο κ. Λιάκος. Αντιγράφω από σχετικό κείμενο του γνωστού σκιτσογράφου Στάθη Σταυρόπουλου, που ήταν μέχρι πρόσφατα συνοδοιπόρος του στον ΣΥΡΙΖΑ και τον γνωρίζει καλά. Πριν το διαβάσετε, επιτρέψτε μου να σοβαρευτώ και να σας πω πόσο ντρέπομαι που κάποιος όπως ο κ. Λιάκος, που θεωρεί κατώτερους ανθρώπους τους εργάτες, τις νοικοκυρές, τους κτηνοτρόφους, και χρησιμοποιεί τις λέξεις αυτές ως βρισιά, είναι επικεφαλής του διαλόγου για την παιδεία στην χώρα.
Και να σας πω ότι δεν μου κάνει εντύπωση που τον θαυμάζει ο συγκεκριμένος πρωθυπουργός.
Ακολουθεί απόσπασμα από το κείμενο του Στάθη:
«Ο κ. Λιάκος, συγκρίνει, αν δεν ταυτίζει, τους Μακεδονομάχους, φέρ’ ειπείν, με τους Ταλιμπάν. Θεωρεί τη Γενοκτονία των Ποντίων μιαν κακή στιγμή μιας καλής πολυεθνικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (μάλιστα εισηγείται την απάλειψη του όρου «Τουρκοκρατία») και ενώ αντιλαμβάνεται πλήρως την εθνική συνέχεια των Κινέζων ή των Εβραίων, με την εθνική συνέχεια των Ελλήνων παρουσιάζει κάποια αντιληπτική δυσκολία. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτές είναι οι επιστημονικές απόψεις του κ. Λιάκου. Ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ότι η ιστορία είναι ένα «αφήγημα» ή ότι η αλήθεια δεν χρειάζεται την απόδειξή της. Όμως ο κ. Λιάκος χαρακτηρίζει όσους
του αντιλέγουν «νοικοκυρές, εργάτες (!), αγράμματους, εσμούς, κτηνοτρόφους, εθνικιστές, φαιοχίτωνες, παράφρονες» και άλλα τέτοια επιστημονικά. Α, ξέχασα! και «ψυχωτικούς»!
Ο κ. Λιάκος έχει πάρει εργολαβία ό,τι αφορά την αποδόμηση της εθνικής ταυτότητας των Ελλήνων. Διακηρύσσει ότι οι παίδες πρέπει να αποκτούν «ιστορική και όχι εθνική συνείδηση». Εισηγείται την απάλειψη όσων γεγονότων υπομιμνήσκουν «οικεία κακά» και συνεπώς γεννούν το μίσος μεταξύ των λαών, όπως η Μικρασιατική Καταστροφή ή οι διωγμοί επί Τουρκοκρατίας, ενώ, αντιθέτως, πρέπει να τονίζονται οι ημέτερες αγριότητες, όπως η σφαγή της Τριπολιτσάς, κατά την οποίαν το προγονικό δεν πολέμησε ως όφειλε τους Τούρκους με ροδοπέταλα, αλλά με αιμοσταγείς και εκδικητικές, για αιώνες σφαγών και σφαγών, χατζάρες. Ντροπή μας! Υπήρξαμε και τότε άκρως «ψυχωτικοί» και «εθνικολαϊκιστές». Είναι φανερό ότι ο κ. Λιάκος αντιλαμβάνεται την ιστορία ως προπαγάνδα στον δημόσιο λόγο. Προσαρμόζει τα γεγονότα στις ιδεολογικές του αναφορές (όποιες κι αν είναι αυτές), όπως ακριβώς έκανε και όταν υποστήριξε το δυσώνυμο βιβλίο Ρεπούση - ένα βιβλίο με 78 πραγματολογικά λάθη (!!!) διαπιστωμένα απ’ όλους, ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Ένα βιβλίο που οι συγγραφείς του δεν αντιλαμβάνονταν τη διαφορά μεταξύ ΕΣΣΔ και Ρωσίας. Μεγάλη επιστημονική επιτυχία, για την οποίαν ο βαθειά μορφωμένος κ. Λιάκος απαγόρευε στις «νοικοκυρές», τους «γλωσσολόγους των ταξιτζήδων» και τους «εργάτες» να έχουν λόγο!!!»

No comments:

Post a Comment