Monday, December 21, 2015

Προϊόν τσατίλας

Τα τελευταία τρία χρόνια έχω συναντηθεί με μαθητές πολλών σχολείων από όλη την χώρα, με αφορμή το «Καιρός για Ήρωες» και το «Μια ανάσα μόνο» που έχουν κεντρικούς ήρωες εφήβους. Στις συναντήσεις αυτές, που γίνονται στα πλαίσια του μήνα εφηβείας που οργανώνουν σε όλη την Ελλάδα οι εκδόσεις Πατάκη, βλέπουμε κάποια βιντεάκια με τα παιδιά, και μετά διαφωνούμε μέχρι τελικής πτώσεως, και το καταδιασκεδάζουμε, νομίζω όλοι.
Η διαφωνία είναι στημένη – έχω προειδοποιήσει τους μαθητές πως ότι κι αν μου λένε θα τους λέω το ανάποδο. Αυτό δεν το κάνω επειδή είμαι τρελός (νομίζω). Τον λόγο που το κάνω θα σας τον εξηγήσω σε λίγο.
Πριν από 19 χρόνια λοιπόν, φοιτητής στην Πάτρα, προσπαθούσα να καλύψω το χαμένο έδαφος της εφηβείας μου όπου δεν διάβαζα λογοτεχνία επειδή δεν έβρισκα βιβλία που να μιλούν για τους εφήβους της εποχής μου. Μου άρεσε πολύ να διαβάζω και σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς, και προτιμούσα να βρίσκω νέους συγγραφείς για να δω τι έχουν να μου πουν τα βιβλία τους. Ένα από τα βιβλία που έπεσε στα χέρια μου τότε ήταν μια συλλογή πολύ πρωτότυπων διηγημάτων, με τίτλο: «Πάτυ εκ του Πετρούλα». Ο συγγραφέας της, Μάκης Τσίτας, ήταν ελάχιστα μεγαλύτερος από μένα, και αυτό μου έδωσε κουράγιο, αφού είχα μόλις ξεκινήσει κι εγώ να γράφω τότε (εκείνο το χειρόγραφο τελικά έγινε το πρώτο μου βιβλίο, «Το κάψιμο της σημαίας»).
Κι επειδή η ζωή τα φέρνει έτσι όμορφα και απροσδόκητα μερικές φορές, πριν από είκοσι μέρες στην Αθήνα έτυχε να γνωρίσω τον Μάκη (που εντωμεταξύ έχει γράψει το εξαιρετικό «Μάρτυς μου ο Θεός» και πολλά υπέροχα παιδικά βιβλία), να συζητήσουμε λίγο, να του πω πόσο παλιός αναγνώστης του είμαι. Ο Μάκης εκδίδει το πολύ ενδιαφέρον λογοτεχνικό περιοδικό «Διάστιχο», και μου ζήτησε να γράψω ένα κείμενο για το πώς μου ήρθε η ιδέα να κάνω αυτές τις εκδηλώσεις με τους εφήβους. Το «γιατί» που σας έλεγα και νωρίτερα.
Η απάντηση είναι ότι η ιδέα μου για αυτές τις εκδηλώσεις ήταν, όπως και πολλές άλλες ιδέες που έχω στην ζωή μου, προϊόν τσατίλας. Λογικό, θα μου πείτε – εδώ, ακόμα και το blog μου, λέγεται Μικρό Θυμωμένο Ημερολόγιο.
Όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να διαβάσει περισσότερες λεπτομέρειες για την τσατίλα μου και την ιδέα που μου δημιούργησε, εδώ:
http://diastixo.gr/epikaira/apopseis/4604-apopseis-12122015

No comments:

Post a Comment