Thursday, October 06, 2016

Τσάκισέ τα από μικρά, σκότωσέ τα από παιδιά

Αυτά που θα σας πω σήμερα για τον εφιάλτη που ήδη ξεκίνησε και εκείνον που έρχεται σε δύο χρόνια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο θα σας φανούν τόσο τρελά, ώστε μπορεί να νομίζετε ότι σας κάνω πλάκα. Δεν σας κάνω. Ο Νίκος ο Φίλης κι ο Αντώνης ο Λιάκος μάλλον διαβάζουν τον νομπελίστα Ιάπωνα λογοτέχνη Κενζάμπουρο Όε. Και εμπνέονται από τον τίτλο του μυθιστορήματός του «Τσάκισέ τα από μικρά, σκότωσέ τα από παιδιά».
Αν διαβάσατε την χθεσινή ανακοίνωση της Εταιρίας Ελλήνων Φιλολόγων, θα ξέρετε ότι από φέτος τα παιδιά σταματούν να εξετάζονται στον Μινωικό Πολιτισμό, τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό, τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, για τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, για την σημασία των Περσικών Πολέμων, για το οικουμενικό κράτος του Μ. Αλεξάνδρου. Η ανακοίνωση της Εταιρίας Ελλήνων Φιλολόγων καταλήγει:
«Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση».
Ο κ. Λιάκος έχει αναλάβει ως προσωπική αποστολή τον ΞΕΡΙΖΩΜΟ μας, αφού ο ίδιος απεχθάνεται την έννοια της εθνικής συνείδησης.
Και πάμε στον εφιάλτη που έρχεται και κάνει τις άθλιες πανελλήνιες των τελευταίων δεκαετιών να μοιάζουν ευλογία:
-        Ο κ. Λιάκος ισχυρίζεται ότι φτιάχνουν ένα σύστημα όπου η φοίτηση στο Λύκειο αυτονομείται πλήρως από την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Ξέρετε πόσο πολύ αυτονομείται; Τα παιδιά θα δίνουν εξετάσεις για να πάρουν απολυτήριο Λυκείου, και το απολυτήριο του Λυκείου θα μετράει κατά 80-99% για την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Τόσο πολύ αυτονομείται.
-        Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι πλέον οι καθηγητές του λυκείου, είτε το θέλουν οι ίδιοι είτε όχι, αποκτούν απόλυτη εξουσία πάνω στα παιδιά μας. Αν ο καθηγητής βάλει χαμηλό προφορικό βαθμό στο παιδί (ο προφορικός βαθμός θα είναι το 11% του βαθμού του απολυτηρίου) ή χαμηλό βαθμό διπλωματικής εργασίας, το παιδί πιθανότατα θα μείνει έξω από την σχολή που ονειρεύεται. Με άλλα λόγια, το μοναδικό πράγμα που μέχρι τώρα πρόσφεραν οι τραγικές για τους εφήβους πανελλήνιες εξετάσεις, δηλαδή η ανωνυμία του εξεταζόμενου και το αδιάβλητο της διαδικασίας, καταργείται. Πλέον οι καθηγητές των σχολείων κρατούν στα χέρια τους την τύχη των παιδιών! Σκεφτείτε τι θα σημαίνει αυτό για τις τοπικές κοινωνίες, για τις σχέσεις μαθητών-γονιών-καθηγητών.
-        Για να αποκτήσει το παιδί «εθνικό απολυτήριο» πρέπει υποχρεωτικά να κάνει εθελοντισμό. Τα ξαναέγραψα αυτά: «υποχρεωτικός εθελοντισμός», δύο αντίθετες λέξεις στην ίδια φράση. Τέλεια ιδέα, για να μισήσουν τα παιδιά τον εθελοντισμό.
-        Για να αποκτήσει το παιδί «εθνικό απολυτήριο» πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά σε πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής. Δεν θέλουν αγύμναστους απόφοιτους Λυκείου! Οι αγύμναστοι, όξω!
-        Και τώρα πάμε στο πιο ανατριχιαστικό κομμάτι, το οποίο σερβίρεται με πολύ όμορφο τρόπο, γλυκά-γλυκά, αγαπησιάρικα. Η υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα είναι 9ετής. Αυτό σημαίνει πως μπορεί κάποιο παιδί μετά το Γυμνάσιο να σταματήσει το σχολείο. Στην πράξη όμως όλοι ξέρουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών συνεχίζει στο λύκειο και το ολοκληρώνει. Το σχέδιο των Λιάκου-Φίλη λοιπόν κάνει την υποχρεωτική εκπαίδευση 10ετή, αφού το γυμνάσιο θα διαρκεί 4 χρόνια. Άρα, θα μας πουν, εμείς φροντίζουμε ώστε όλα τα παιδιά να μένουν στο σχολείο υποχρεωτικά ένα χρόνο παραπάνω, και μάλιστα μειώνουμε και τον αριθμό των εξετάσεων στο γυμνάσιο για να μην καταπιέζονται. Η μείωση του αριθμού των εξετάσεων στο γυμνάσιο είναι σωστή. Μόνο που γίνεται για άλλο λόγο, με άλλο στόχο. Ο στόχος είναι να υπάρχει ένα πολύ εύκολο Γυμνάσιο για όλους, και ένα πολύ δύσκολο διετές λύκειο το οποίο θα ακολουθούν μόνο όσοι έχουν τα κότσια να πάνε στο πανεπιστήμιο. Οπότε, οι μέτριοι και αδύναμοι μαθητές δεν θα τελειώνουν πια την εκπαίδευσή τους στα 18, αλλά στα 16! Που όλως τυχαίως είναι η ηλικία στην οποία η κυβέρνηση επιτρέπει πλέον να ψηφίζουν οι έφηβοι στις βουλευτικές εκλογές. Αυτοί οι 16άρηδες μαθητές θα είναι οι μελλοντικοί εργάτες/υπάλληλοι των 400 Ευρώ, αυτοί που θα κρέμονται από τους πατερούληδες πολιτικούς για να τους βοηθήσουν. Και βέβαια αυτοί που θα κουβαλούν το «στίγμα» ότι μόνο μέχρι το γυμνάσιο κατάφεραν να φοιτήσουν, αφού πια θα υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων.
-        Για να καλυφθούν, βεβαίως, οι Φίλης-Λιάκος προτείνουν για τους μέτριους και αδύναμους μαθητές μια άλλη λύση: να συνεχίσουν στο λύκειο, αλλά να μην πάρουν «εθνικό απολυτήριο». Να πάρουν «πιστοποιητικό σπουδών». Το «πιστοποιητικό σπουδών» που προτείνουν έχει λίγο χαμηλότερη αξία από το χαρτί υγείας Kleenex στο σούπερ-μάρκετ, διότι η Kleenex απ’ ότι βλέπω τις τσιμπάει τις τιμές. Το «πιστοποιητικό σπουδών» θα το παίρνουν όσοι μαθητές δεν τα καταφέρνουν στο νέο, δύσκολο λύκειο, όσοι κόβονται σε μαθήματα, δεν ολοκληρώνουν την διπλωματική τους εργασία, κλπ. Το «πιστοποιητικό σπουδών» είναι χαρτί που κουβαλάς ώστε να δηλώνει ότι απέτυχες. Αλλά επειδή μπορεί κάποια μαθήματα να τα έχεις περάσει θα σου δίνει «πιστωτικές μονάδες» που θα τις χρησιμοποιείς για να μπεις σε ΙΕΚ, αν σε δέχεται, ή σε πανεπιστημιακές σχολές που θα είναι τόσο απελπισμένες για φοιτητές ώστε να δέχονται αποτυχόντες του λυκείου.
-        Και, για τους Κρητικούς που θα διαβάσουν αυτό το κείμενο, κλείνω με το αποκορύφωμα του ρεπορτάζ, στο Βήμα: (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=833014). «Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν να μην ακολουθήσουν τις απαιτήσεις του εθνικού απολυτηρίου, αλλά να πάρουν πιο «ελαφρύ» πρόγραμμα, το οποίο θα οδηγεί σε «πιστοποιητικό» φοίτησης (όχι μαθήματα υψηλού επιπέδου). Αυτοί θα διεκδικήσουν θέσεις σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, αλλά όχι ήσσονος σημασίας. Για παράδειγμα, το Πολυτεχνείο Κρήτης μπορεί να μη ζητεί «εθνικό απολυτήριο» αλλά να απαιτεί Μαθηματικά και Φυσική σε υψηλό επίπεδο με μέσο όρο και στα δύο περισσότερο από 75%».
-        Παράδειγμα εξευτελισμένου ιδρύματος που θα παίρνει αποτυχόντες του λυκείου, το Πολυτεχνείο Κρήτης! Το νούμερο ένα ίδρυμα στην χώρα σε επίδραση της δημοσιευμένης έρευνας των φοιτητών και των καθηγητών του (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=522117). Εξάλλου, αν κάποιος ξέρει καλούτσικα (επιπέδου 15/20) Μαθηματικά και Φυσική και πηγαίνει για μηχανικός, δεν χρειάζεται καν να γνωρίζει Γλώσσα και Ιστορία, σωστά, κ.κ. Φίλη και Λιάκο; Έχουμε και τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στα Χανιά, απορώ αν έχουν να πουν κάτι για αυτό το αίσχος προς το Πολυτεχνείο.
Τελειώνω το κείμενο με την πρόταση που είχα γράψει για το πώς μπορούν να καταργηθούν οι πανελλήνιες, χωρίς να δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων: http://polyk.blogspot.com.au/2015/09/2.html
Ή μάλλον όχι, θα το τελειώσω με την ατάκα ενός φίλου μου, όταν μιλούσαμε για τον Φίλη και τον Λιάκο: «τα όνειρά τους, εφιάλτες μας».

9 comments:

  1. Βουλώστε το με τη γκρίνια. Μια χαρά ειναι το σύστημα. Ναι 2 ταχυτήτων ήταν πάντα οι μαθητές. Ετσι οι αλλιώς όλη μέρα με το fb ασχολούνται, μπαζα ειναι, λέτε να ξυπνήσουν και να αποκτήσουν εθνική συνείδηση;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είπες κ εσύ την παπαριά σου και τώρα χαίρεσαι, σεξουαλικά αυτοαπασχολούμενε........

      Delete
  2. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΤΑ ΕΞΗΓΕΙ Ο Κ. ΚΟΥΤΣΑΚΗΣ. ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. giati kyria μου? τωρα το συστημα ουσιαστικα προωθει ανιδεους και αμορφωτους σε πανεπιστημια. μπορεις να μπεις σε πανεπιστημιο με 8 και επισης μπορεις να μπεις σε πανεπιστημιο απο θεωρητικη εχοντας και μαθηματικα φυσικη κατω απο τη βαση που αυτα τα μαθηματα ουσιαστικα αποτελουν ή θα επρεπε να αποτελουν βαση για την σκεψη. τι να σε κανω κυρα μου να μ γραφεις ιστορια και αρχαια 19 και να εισαι τουβλο μαθηματκα φυσικη. το σχολειο και τα πανεπιστημια δεν πρεπει να απαρτιζονται απο ρομποτ γνωσεις αλλα απο ανθρωπους που να μπορουν να σκεφτονται. καλα τα λεει ναι. το πανεπιστημιο κρητης και το τμημα μαθηματικων πολυ καλως να εχει απαιτησεις να παιρνει μαθητες που εχουν απο 75% και πανω σε μαθ φυσικη. τι να το κανω κυρια μου αν το παιδι εχει βγαλει 16 μεσο ορο με ψηλους βαθμους σε μη θετικα μαθηματα. και πολυ σωστα που διαχωριζονται οι μαθητες σε 2 ταχυτητες. αντε τραβα να δεις τι ανθρωποι σπουδαζουν και μετα πες μ αν ειναι δκαιο ή οχι.

      Delete
  3. HNE KAI H DYO ANIKANH DIA THN ELLHNIKH PAIDIA ETSY EKANE KAI O DIEFTHINTHS TIS TEXNIKHS SXOLLHS TOU YPOURGIOU ERGASIAS MOSXATOU KAI EXASE TOUS KALHTEROUS TEXNHTES POU EFTIAKSAN DISEKATOMHRIA STO EKSOTERIKO DIA THS ETERIES POU ERGASTIKAN KAI DIA TO KRATOS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ανορθόγραφα γκρίκλις με αποχρώσεις καθαρεύουσας,δεν υπάρχει σωτηρία.....

      Delete
    2. Ανορθόγραφα γκρίκλις με ίχνη καθαρεύουσας,δεν υπάρχει σωτηρία.......

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ξεχναμε την ουσια του πραγματος. οσα παιδια δειχνουν οτι ΔΕΝ...συμβαδιζουν με το συστημα και την...αριστεριζουσα κλιση που εχει παρει θα βαθμολογουνται με χαμηλους βαθμους απο τα ρεμαλια καθηγητες με εξισου λοξη κλιση κι ετσι δεν θα μπορουν να διεκδικησουν θεσεις σε πανεπιστημιακα ιδρυματα. για ποια δικτατορια των συνταγματαρχων μου κλαιγοσασταν μεχρι χθες?!

    ReplyDelete