Monday, June 16, 2014

Ποιοι φταίνε



Το Πολυτεχνείο Κρήτης είναι κατειλημμένο, με απόφαση 500 φοιτητών (σε σύνολο 4200). Γιατί είναι κατειλημμένο; Επειδή ψήφισε τον καινούργιο Οργανισμό του ιδρύματος.
Άλλα πανεπιστήμια στην χώρα ψήφισαν Οργανισμούς; Ναι.
Υπήρξαν προβλήματα με αντιδράσεις και καταλήψεις εκεί; Όχι.
Είναι τόσο κακός αυτός ο Οργανισμός ώστε να γίνει κατάληψη; Ο Οργανισμός αυτός, αν εγκριθεί από το Υπουργείο, διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων (όλοι οι σύλλογοι εργαζομένων τον υπερψήφισαν) και, όσον αφορά στους φοιτητές, παρέχει  μάστερ αντί για σκέτο δίπλωμα στα 5 χρόνια σπουδών, καθώς και την δυνατότητα να σπουδάζουν οι φοιτητές ένα χρόνο παραπάνω απ’ ότι επιτρέπει ο νόμος, πριν διαγραφούν (δηλαδή 8 χρόνια αντί 7). Χαρακτηριστικό είναι ότι και το Τεχνικό Επιμελητήριο-τδΚ, ο συνδικαλιστικός φορέας των μηχανικών, πήρε ξεκάθαρη θέση υπέρ του Οργανισμού του Πολυτεχνείου.
Θα περίμενε κανείς ότι οι φοιτητές θα στήριζαν με θέρμη τον Οργανισμό – το αίτημα να αναγνωρίζεται το 5ετές πτυχίο του Πολυτεχνείου ως μάστερ εκκρεμεί εδώ και 2 δεκαετίες στην Ελλάδα, αφού όσοι φοιτητές έφευγαν στο εξωτερικό για δουλειά υστερούσαν εικονικά σε προσόντα έναντι των ξένων συναδέλφων τους που είχαν σπουδάσει επίσης για πέντε χρόνια, ενώ όσοι έφευγαν για σπουδές έπρεπε να τρώνε 2 επιπλέον χρόνια (δηλαδή 7 σύνολο) για να πάρουν μάστερ. Αντί για στήριξη, συνδικαλιστές φοιτητές διέσπειραν και διασπείρουν άπειρα ψέματα για τον Οργανισμό, ώστε να πείσουν και όσους συμφοιτητές τους δεν τον έχουν διαβάσει να κάνουν κατάληψη εν μέσω εξεταστικής (μόνο στα Χανιά, επαναλαμβάνω). Αρχικά, εφηύραν ότι ο Οργανισμός επιβάλλει δίδακτρα στις σπουδές μετά το 4ο έτος. Όμως ο Οργανισμός γράφει ξεκάθαρα για δωρεάν πενταετείς σπουδές. Μετά, εφηύραν ότι ο Οργανισμός διασπά το πτυχίο. Όμως ο Οργανισμός γράφει ξεκάθαρα για ενιαίο πενταετές πτυχίο. Μετά, εφηύραν πως ο Οργανισμός βάζει τις επιχειρήσεις στα πανεπιστήμια – μόνο που ο Οργανισμός δεν εισάγει ούτε λέξη παραπάνω απ’ όσα λέει ο νόμος και ο ισχύων κανονισμός έρευνας του Πολυτεχνείου. Τελικά, κατέληξαν στο ότι αυτό που δεν τους αρέσει είναι η διατύπωση του Οργανισμού για την διάρθρωση των κύκλων σπουδών, και το ότι ο Οργανισμός εφαρμόζει τον νόμο, ενώ εκείνοι είναι εναντίον του νόμου, οπότε δεν θέλουν Οργανισμό. Χωρίς Οργανισμό βεβαίως δεν αυτοδιοικείται το Πολυτεχνείο, και επειδή επιβάλλεται από τον νόμο να υπάρχει Οργανισμός, αν το Πολυτεχνείο δεν φτιάξει τον δικό του, τότε το υπουργείο θα επιβάλλει έναν άλλο, δικό του Οργανισμό στο Πολυτεχνείο.
Όμως το πιο σημαντικό που πρέπει να γνωρίζει η εκτός Πολυτεχνείου Κρήτης και εκτός πανεπιστημίων κοινωνία είναι ότι ΠΟΤΕ δεν είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για όσα συμβαίνουν οι φοιτητές, ακόμα και οι πιο επιθετικοί και φανατισμένοι εξ αυτών. Μετά από 19 χρόνια στα ελληνικά πανεπιστήμια, ως φοιτητής και ως καθηγητής (ναι, το ξέρω ότι φαίνομαι πολύ μικρότερος), γνωρίζω πλέον με βεβαιότητα ότι δεν υπήρξε ούτε υπάρχει οποιαδήποτε κατάληψη που δεν είναι υποκινούμενη από ανθρώπους έξω και, κυρίως, μέσα στα πανεπιστήμια, οι οποίοι παίζουν τα δικά τους παιχνίδια και χρησιμοποιούν τους φοιτητές ως πιόνια.
Η συνέντευξη στην Νέα Τηλεόραση, στην Μαρίνα Γιακουμάκη και τον Μάνο Σπυριδάκη, του πρύτανη του Πολυτεχνείου, του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου τδΚ, των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Πολυτεχνείο και εμένα, ως εκπροσώπου των καθηγητών του ιδρύματος, για όσα γίνονται αυτές τις μέρες, υπάρχει εδώ: http://www.neatv.gr/el/video.php?vi=2279

15 comments:

  1. Καλησπέρα σας.
    Θα ήθελα να μου λύσετε τις παρακάτω απορίες εφόσον, απ ότι είμαι σε θέση να καταλάβω, συμφωνείτε με το σύνολο του Οργανισμού που αφορά το ΠΚ.
    Λοιπόν αρχίζουμε τις απορίες σε σχέση με το κείμενο του οργανισμού και τη συνολική του θέση!

    Γιατί μέσα στο κείμενο του οργανισμού αναφέρεται 3+2 χρόνια , 2 κύκλοι , εφόσον απ ότι λέτε και εσείς αλλά και το σύνολο των καθηγητών ο κύκλος σπουδών είναι ενιαίος και πενταετής;; Γιατί υπάρχει στο κείμενο το 3+2;;

    Θα έχει δίδακτρα στον δεύτερο κύκλο σπουδών ή όχι;; Δεν θέλω απάντηση για του χρόνου αλλά σε 5-6 χρόνια από σήμερα.

    Ένας φοιτητής με πτυχίο από άλλο πανεπιστήμιο που θέλει να κάνει μεταπτυχιακό στο ΠΚ θα παρακολουθεί τα μαθήματα του δεύτερου κύκλου σπουδών;;;

    Γιατί τόσο εσείς όσο και όλοι οι συναδέλφοι σας τόσα χρόνια φωνάζετε και εξοργίζεστε για τους αιώνιους φοιτητές και τώρα στηρίζετε έναν οργανισμό που αυξάνει το περιθώριο των αιώνιων φοιτητών. Προσωπικά είμαι ενάντια στη διαγραφή οποιουδήποτε φοιτητή από ένα ίδρυμα εφόσον από το ν+2 έτος και πάνω δεν κοστίζει ούτε ευρώ στο πανεπιστήμιο. Είναι θέμα του πατέρα του και της μάνας του το πότε και το αν θα τελειώσει.

    Επίσης μιας που άνοιξε το ΠΚ θα ήθελα να εκφράσω την ντροπή και την απογοήτευση μου απέναντι στο σύνολο των καθηγητών ιδιαιτέρως του ΗΜΜΥ.
    Τόσο εσείς όσο και όλος ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών εξαπέλυσε εκβιασμούς απέναντι στους φοιτητές με σκοπό να ανοίξει το ίδρυμα. Κύριε Πολυχρόνη θα έπρεπε να ξέρετε πως σ ένα δημοκρατικό σύστημα τέτοιοι εκβιασμοί δεν είναι και τόσο φυσιολογικοί. Και ακόμη ότι πιο χυδαίο έχει να επιδείξει το προσωπικό των καθηγητών του ΠΚ και δη του ΗΜΜΥ η πράξη του Πρύτανη του ΠΚ να κλείσει την φοιτητική λέσχη. Αν λες σε κάποιον ή θα ανοίξεις την σχολή ή αλλιώς δεν θα φας τότε αυτό λέγεται δημοκρατία;;;; Εμένα οι γονείς μου μου τα έμαθαν αλλιώς.

    Είναι απάνθρωπο αλλά θέλω κάποια στιγμή να έρθει η μέρα που τόσο εσείς όσο και όσοι τάσσονται και πράττουν τέτοιες τακτικές να βιώσετε πώς είναι να πεινάς και να δέχεσαι χυδαίους εκβιασμούς.
    Αναρωτηθήκατε επίσης γιατί κανένας φοιτητής του ΗΜΜΥ δεν γράφει στο forum???
    Μήπως επειδή φοβάται;;; Μήπως επειδή ξέρει ότι αν μιλήσει θα έχει συνέπειες;;;

    Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω τελικά ποιος βάζει κάποιους να κάνουν κατάληψη; Αυτό το ερώτημα δεν απαντήθηκε ποτέ και από κανέναν στο forum.
    Τα λέω λίγο μπερδεμένα αλλά με συγχωρείτε.


    Ειλικρινά μετά από αυτή σας τη στάση τόσο εσάς όσο και αρκετών συναδέλφων σας λέω με λύπη μου ότι ντρέπομαι που είμαι σ αυτό το ίδρυμα, ντρέπομαι που συναναστρέφομαι με τέτοιους καθηγητές , ντρέπομαι που αύριο μεθαύριο θα είμαι συνάδελφος σας και τέλος ντρέπομαι και λυπάμαι βαθύτατα που σας είχα σε εκτίμηση.

    Αν δεν απαντήσετε στο σύνολο των ερωτημάτων , νομίζω ότι πρέπει να θεωρήσω ότι αδυνατείτε να υποστηρίξετε επιχειρηματολογώντας κάτι το οποίο εσείς και οι συνάδελφοι σας ψηφίσατε..

    ReplyDelete
  2. Εγώ καταλαβαίνω γενικά τον θυμό (ως "θυμωμένος" κι εγώ) και δέχομαι το να γράφει κάποιος άδικα πράγματα για μένα, ειδικά αν είναι νέος άνθρωπος. Άλλο όμως η άδικη κρίση και άλλο το ψέμα.
    Όσο οργισμένος κι αν είστε, δεν μπορείτε να γράφετε ψέματα. Γράψατε ότι εγώ προσωπικά εξαπέλυσα εκβιασμούς απέναντι στους φοιτητές. Παρακαλώ, παραθέστε μέσα σε εισαγωγικά τον εκβιασμό που εξαπέλυσα.

    ReplyDelete
  3. Κύριε Κουτσάκη κάνετε αυτό ακριβώς που περίμενα. Στέκεστε σε ένα κομμάτι του κειμένου και επιδεικτικά αγνοείται τα υπόλοιπα!!
    Αλλά θα σας απαντήσω.
    Βασικός κανόνας τους ήθους ενός ειλικρινή ανθρώπου είναι το να λέει τα πράγματα με σκοπό να γίνει αυτή πιο γρήγορα αντιληπτή από τον καθένα , και όχι να "γυροφέρνει" την αλήθεια. Η ανάρτηση σας στο forum του ΠΚ κάθε άλλο παρά ειλικρινής δεν ήταν. Εκβιασμός είναι κύριε Κουτσάκη αυτός. Με όση ευγένεια και ηρεμία(όταν θέλετε) σας διακατέχει φροντίσατε να πλασάρετε τον εκβιασμό σας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πλασάρει κάποιος την άποψη του και το μήνυμα του. Ε λοιπόν ο δικός απλά είναι αυτός.
    Απαντήστε μου όμως συνάδελφοι σας εκβίασαν φοιτητές;;
    Μην αποφεύγετε τις ερωτήσεις.

    Και τέλος , θα ήθελαν να επισημάνω ότι δεν είμαι καθόλου θυμωμένος , απογοητευμένος θα έλεγα!

    ReplyDelete
  4. Αφού είστε λοιπόν εσείς ειλικρινής, κάντε copy-paste εδώ την ανάρτησή μου στο φόρουμ, την οποία οι αναγνώστες του blog δεν γνωρίζουν, και σχολιάστε ακριβώς από κάτω πού είναι ο εκβιασμός.
    Επίσης, μιλάτε για ευγένεια και ηρεμία που με διακατέχει όταν θέλω. Έχω φερθεί σε κάποιον φοιτητή αγενώς και άγρια;
    Δεν αγνοώ τα ερωτήματά σας. Όσο εσείς θα κάνετε το copy-paste και θα σχολιάσετε επακριβώς πού είναι ο εκβιασμός μου, θα ετοιμάσω απαντήσεις σε όλα σας τα ερωτήματα και θα τις παραθέσω σε λίγο εδώ.

    ReplyDelete
  5. Όπως ανέφερα κύριε Κουτσάκη με την ανάρτηση σας περνάτε το μήνυμα που θέλετε με τον δικό σας τρόπο. Μου θυμίζει τον τρόπο που διαφημίζονται τα προϊόντα σε κάποιες τηλεοπτικές σειρές. Εκεί που βλέπεις διαφαίνονται στο βάθος της οθόνης συγκεκριμένα μηνύματα. Αυτό ακριβώς κάνετε με το μήνυμα σας. Δια της ευγένειας που σας διακατέχει επιχειρήτε να προειδοποιήσετε τον κόσμο για την ψήφο τους.

    Επίσης για την ευγένεια που σας διακατέχει όταν θέλετε έχω να πω ότι σε διάλεξη σας όταν φοιτητές θέλησαν να κάνουν μία ανακοίνωση το ύφος σας και η άρνηση σας δεν ήταν και τόσο ευγενικοί. Και ναι συμφωνώ στο ότι η ώρα του μαθήματος δεν πρέπει να διακόπτεται από παραταξιακές ανακοινώσεις κλπ αλλά δεν θα γίνει κάτι αν χαθούν 5 λεπτά του μαθήματος.

    ReplyDelete
  6. Λοιπόν, τα ψέματα πληθαίνουν και αυτό σημαίνει πως είτε δεν έχετε παρακολουθήσει μάθημά μου και σας τα έχουν μεταφέρει "καλοθελητές" κι εσείς καταπίνετε αμάσητα όσα σας λένε, είτε πως επίτηδες γράφετε ψέματα. Στο μάθημα όχι μόνο δεν έχω αρνηθεί ποτέ να γίνει ανακοίνωση φοιτητών (φυσικά εν συντομία, δεν μπορώ να διαθέσω όλο το μάθημα), αλλά ειδικά φέτος τελείωσα νωρίτερα το μάθημα για να γίνει ανακοίνωση από τα παιδιά της εστίας για το πρόβλημα στέγασης που αντιμετώπιζαν. Τι διάολο, ξέρετε σε ποιον γράφετε ή με έχετε μπερδέψει με άλλον συνάδελφο;
    Ακολουθούν 2 posts από μένα. Το ένα θα είναι η ανάρτησή μου στο φόρουμ του Πολυτεχνείου, ώστε οι αναγνώστες του blog να δουν τον "εκβιασμό" που αναφέρατε.Το δεύτερο θα είναι οι απαντήσεις μου σε όλες τις ερωτήσεις σας.

    ReplyDelete
  7. Η ανάρτησή μου στο φόρουμ του Πολυτεχνείου, με τίτλο: "Επιλέγετε ποιους εμπιστεύεστε":
    Μιλώντας χθες και σήμερα με φοιτητές, τους είδα πολύ ανήσυχους για την πιθανή απώλεια της εξεταστικής, μετά και την τελευταία ανακοίνωση της Πρυτανείας που εξηγεί ότι αν γίνει νέα κατάληψη την Δευτέρα όσα μαθήματα δεν έχουν δοθεί μέχρι σήμερα χάνονται (https://www.tuc.gr/news.html?&tx_mmforum_pi1[action]=list_post&tx_mmforum_pi1[tid]=18026).
    Κατά την γνώμη μου, ο πιο σημαντικός λόγος για να ψηφίσει ένας φοιτητής την Δευτέρα την λήξη της κατάληψης ΔΕΝ είναι το να μην χαθεί η εξεταστική. Είναι βεβαίως κι αυτός πολύ σημαντικός λόγος, αλλά όχι ο σημαντικότερος.
    Ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι με την ψήφο σας την Δευτέρα επιλέγετε ποιους εμπιστεύεστε.
    Αρχικά, βέβαια, πρέπει να εμπιστευτείτε την δική σας κρίση. Έχετε διαβάσει στο φόρουμ όσες εξηγήσεις έχουν δοθεί για τον Οργανισμό, και τον έχετε ελπίζω διαβάσει και οι ίδιοι. Οπότε, πρέπει να έχετε ξεκάθαρη άποψη για το τι ισχύει.
    Επιπλέον, έχετε διαβάσει και ακούσει από πολλούς καθηγητές του Ιδρύματος, από τους εργαζόμενους στο Πολυτεχνείο και από τον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου - τδΚ (μια που γίνεται τόση κουβέντα για επαγγελματικά δικαιώματα) σχόλια με τα οποία σας επιβεβαιώνουν ότι τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λέει η Πρυτανεία (η συνέντευξη στην οποία συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΤΕΕ-τδΚ βρίσκεται εδώ: http://www.neatv.gr/el/video.php?vi=2279). Έχετε ακούσει και έχετε διαβάσει ότι ο Οργανισμός μπορεί μεν να μην μπορεί να διορθώσει τα στραβά του νόμου (με διάφορα σημεία του οποίου διαφωνώ ισχυρά κι εγώ), αλλά πατώντας αναγκαστικά πάνω στον νόμο κάνει ότι καλύτερο μπορεί και για τους εργαζόμενους και για τους φοιτητές. Τα σχόλια αυτά, υπέρ του Οργανισμού και της αλήθειας όσων λέει η Πρυτανεία, τα προσυπογράφω κι εγώ.
    Έχετε διαβάσει όμως και σχόλια από συγκεκριμένους καθηγητές του Ιδρύματος, οι οποίοι λένε το αντίθετο. Οι οποίοι ισχυρίζονται πως δεν ισχύουν όσα λέει η Πρυτανεία, η πλειοψηφία των καθηγητών, οι εργαζόμενοι και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
    Επιλέγετε ποιους εμπιστεύεστε, στο ίδρυμα όπου σπουδάζετε.

    ReplyDelete
  8. Κύριε Κουτσάκη μην εξάπτεστε.
    Με όλη την καλή θέληση.

    ReplyDelete
  9. Το να μην εξάπτομαι είναι δύσκολο, όταν γράφετε τόσα ψέματα για μένα. Καμιά συγνώμη, παίζει; Εκτός αν δεν ισχύουν όσα έγραψα παραπάνω. Τέλος πάντων, έχετε θέσει πολλές ερωτήσεις, επιστρέφω στο κείμενο που ετοιμάζω.

    ReplyDelete
  10. Μα φυσικά δεν θέλω να σας προσβάλλω σε καμία περίπτωση.
    Συζήτηση κάνουμε θέλω να πιστεύω.

    ReplyDelete
  11. Απαντώ και στα ερωτήματά σας, αλλά και σε πράγματα που θεωρείτε ως δεδομένα στο κείμενό σας ενώ δεν είναι έτσι:
    1. Δεν συμφωνώ με το σύνολο του Οργανισμού, επειδή σημαντικό κομμάτι του Οργανισμού αποτελεί, αναγκαστικά, αντιγραφή του νόμου. Ο Οργανισμός δεν μπορεί να είναι παράνομος. Ο νόμος έχει σημεία με τα οποία διαφωνώ ισχυρά, τα οποία φυσικά αναπαράγει ο Οργανισμός. Αλλά ο νόμος ισχύει εδώ και 5 χρόνια, όπως γνωρίζετε. Και ο Οργανισμός το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να "πατήσει" πάνω στον νόμο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του ιδρύματος, των εργαζομένων και των φοιτητών. Διαφορετικά, θα έπρεπε να δεχθούμε οποιονδήποτε Οργανισμό μας επέβαλε το υπουργείο, που δεν θα είχε καμία σχέση με το ίδρυμα.
    2. Ο λόγος που ο Οργανισμός αναφέρεται σε 2 κύκλους σπουδών είναι επειδή ο νόμος αναφέρεται σε 2 κύκλους σπουδών. Οπότε, ο Οργανισμός κάνει την έξυπνη κίνηση να ενώσει τους 2 κύκλους σπουδών σε ένα ενιαίο, αδιάσπαστο πτυχίο το οποίο το εξισώνει με μάστερ (Master of Engineering). Αν υπήρχε ένας κύκλος σπουδών, επειδή βάσει του νόμου ο ένας κύκλος οδηγεί σε προπτυχιακό δίπλωμα, θα παίρνατε ότι παίρνετε και τώρα, δηλαδή ένα πρώτο πτυχίο, τη στιγμή που σε όλη την Ευρώπη οι συνάδελφοί σας μηχανικοί με 5 χρόνια σπουδών παίρνουν μάστερ.

    ReplyDelete
  12. 3. Ρωτάτε αν θα έχει δίδακτρα ο 2ος κύκλος σπουδών και αν ένας φοιτητής με πτυχίο από άλλο πανεπιστήμιο που θέλει να κάνει μεταπτυχιακό στο ΠΚ θα παρακολουθεί τα μαθήματα του δεύτερου κύκλου σπουδών. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για ποιον 2ο κύκλο σπουδών μιλάμε. Υπάρχουν δύο δεύτεροι κύκλοι σπουδών. Ο ένας είναι αυτός που πάει πακέτο με τον πρώτο κύκλο σπουδών και οδηγεί σε Master of Engineering. Αυτός δεν έχει, ούτε θα έχει δίδακτρα, αναφέρεται ξεκάθαρα στον Οργανισμό πως είναι δωρεάν το ενιαίο πενταετές πτυχίο. Αυτός ο 2ος κύκλος σπουδών αφορά στους φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης μόνο. Υπάρχει και ο άλλος δεύτερος κύκλος σπουδών όμως, που οδηγεί σε άλλο μάστερ, το Master of Science (στο εξωτερικό υπάρχει ξεκάθαρη διαφορά μεταξύ των δύο, το Master of Science είναι υψηλότερου ακαδημαϊκού επιπέδου επειδή περιέχει μεγαλύτερο κομμάτι έρευνας, αλλά στην αγορά και τα δύο μάστερ έχουν αντίκρισμα, εξαρτάται από το τι είδους δουλειά ψάχνει κανείς το ποιο από τα δύο θα του φανεί πιο χρήσιμο). Αυτό το Master of Science λοιπόν θα απευθύνεται: α) είτε σε απόφοιτους του ΗΜΜΥ (που θα έχουν Master of Engineering) που θα θέλουν να κάνουν ένα πιο ερευνητικό μάστερ (συνήθως για να φύγουν στο εξωτερικό για διδακτορικό), είτε β) σε απόφοιτους άλλων ελληνικών πανεπιστημίων 4ετούς φοίτησης (όχι μηχανικούς δηλαδή) που θα θέλουν να πάρουν Master of Science, είτε γ) σε απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων (υπάρχει τεράστια ζήτηση από φοιτητές του εξωτερικού για καλά μάστερ και τουλάχιστον το ΗΜΜΥ μπορεί να προσφέρει τέτοια) που θα θέλουν να πάρουν Master of Science. Ο 2ος κύκλος που οδηγεί σε Master of Science ορίζεται από τον νόμο (όχι από τον Οργανισμό, δηλαδή δεν είναι καινούργιο στοιχείο του Οργανισμού, απλώς το αναπαράγει) ότι μπορεί να έχει δίδακτρα και ότι επ’ αυτού αποφασίζει το Συμβούλιο Διοίκησης, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη της Σχολής που θα δίνει το μάστερ! Αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, κατά την γνώμη μου, του νόμου. Αλλά προφανώς δεν φταίει ο οργανισμός γι’ αυτό. Και η προσωπική μου γνώμη είναι ότι δίδακτρα για ξένους φοιτητές (δηλαδή φοιτητές που έρχονται από το εξωτερικό, δεν εννοώ τους μετανάστες που έχουν μεγαλώσει εδώ άρα είναι απολύτως Έλληνες) δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να μπουν. Από κάπου πρέπει να έχουν έσοδα τα ελληνικά πανεπιστήμια. Θα με ρωτήσετε, τι θα γίνει αν μπουν δίδακτρα για το Master of Science και για τους Έλληνες φοιτητές; Παρ’ όλο που δεν είμαι θετικός σε αυτό, ο Οργανισμός εξασφαλίζει (αν εγκριθεί από το υπουργείο) ότι τουλάχιστον οι δικοί μας φοιτητές, του ΗΜΜΥ, θα έχουν ήδη μάστερ άρα δεν θα είναι σημαντικό γι’ αυτούς να πάρουν ένα επιπλέον μάστερ. Και, ξαναλέω, αυτό είναι θέμα του νόμου, όχι του Οργανισμού. Ο Οργανισμός διασώζει όσα μπορεί.

    ReplyDelete
  13. 4. Ρωτάτε: «Γιατί τόσο εσείς όσο και όλοι οι συναδέλφοί σας τόσα χρόνια φωνάζετε και εξοργίζεστε για τους αιώνιους φοιτητές και τώρα στηρίζετε έναν οργανισμό που αυξάνει το περιθώριο των αιώνιων φοιτητών. Προσωπικά είμαι ενάντια στη διαγραφή οποιουδήποτε φοιτητή από ένα ίδρυμα εφόσον από το ν+2 έτος και πάνω δεν κοστίζει ούτε ευρώ στο πανεπιστήμιο. Είναι θέμα του πατέρα του και της μάνας του το πότε και το αν θα τελειώσει».

    Καταρχάς, το πρόβλημά μου δεν είναι με τους ίδιους τους αιώνιους φοιτητές. Το πρόβλημά μου είναι με το υπουργείο που κοροϊδεύει τα παιδιά και τις οικογένειές τους, βάζοντας όλους σχεδόν τους μαθητές μέσα στα πανεπιστήμια, ενώ είναι προφανές πως δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι το ταλέντο για να σπουδάσουν, και αυτό δεν είναι μειωτικό για κανέναν – υπάρχουν άνθρωποι με εκπληκτικά τεχνικά ταλέντα που υποχρεώνονται (επειδή τους πιέζει η οικογένειά τους) να σπουδάσουν με το ζόρι, αντί να δουλέψουν στην τέχνη τους. Δεύτερον, δεν ισχύει αυτό που λέτε ότι ο αιώνιος φοιτητής δεν κοστίζει ούτε ευρώ στο πανεπιστήμιο, πολύ περισσότερο στο Πολυτεχνείο. Στην αρχή κάθε χρονιάς, σε κάθε μάθημα υπάρχει ένας αριθμός εγγεγραμμένων φοιτητών. Βάσει του αριθμού αυτού, πρέπει να προσληφθούν βοηθοί για το μάθημα και τα εργαστήρια. Αν ο αριθμός αυτός είναι 400 άτομα ο αριθμός όσων πρέπει να προσληφθούν είναι πολύ διαφορετικός από το αν είναι 100 άτομα. Επίσης, ανάλογα με τον αριθμό πρέπει να οργανωθούν τα εργαστήρια χρονικά, αφού σε κάθε εργαστήριο διεξάγονται πειράματα διαφορετικών μαθημάτων. Τέλος, αυτό που κάνει ο Οργανισμός είναι να δώσει ένα επιπλέον έτος για αποφοίτηση σε όσους στο τέλος του 7ου έτους έχουν περάσει το 80% των μαθημάτων τους. Θυμίζω ότι ο νόμος στα ν+2 οδηγεί σε διαγραφή. Ο Οργανισμός με αυτή την διάταξη έρχεται να αντιμετωπίσει το αντικειμενικό γεγονός ότι στο Πολυτεχνείο, τα τελευταία περίπου 10 χρόνια, ένα ποσοστό περίπου 35% των φοιτητών αποφοιτούν μέχρι το 7ο έτος. Προφανώς δεν θέλουμε να διαγράψουμε το 65%. Άρα, ο Οργανισμός προσπαθεί να βελτιώσει την κατάσταση σε αυτό το σημείο. Θεωρώ ότι δεν αρκεί μόνο ο Οργανισμός σε αυτό, πρέπει να ξαναδούμε και μέσα σε όλες τις Σχολές τον φόρτο των μαθημάτων. Αλλά αυτό δεν είναι, και πάλι, δουλειά του Οργανισμού.

    ReplyDelete
  14. 5. Γράφετε: «Επίσης μιας που άνοιξε το ΠΚ θα ήθελα να εκφράσω την ντροπή και την απογοήτευση μου απέναντι στο σύνολο των καθηγητών ιδιαιτέρως του ΗΜΜΥ.
    Τόσο εσείς όσο και όλος ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών εξαπέλυσε εκβιασμούς απέναντι στους φοιτητές με σκοπό να ανοίξει το ίδρυμα. Κύριε Πολυχρόνη θα έπρεπε να ξέρετε πως σ ένα δημοκρατικό σύστημα τέτοιοι εκβιασμοί δεν είναι και τόσο φυσιολογικοί. Και ακόμη ότι πιο χυδαίο έχει να επιδείξει το προσωπικό των καθηγητών του ΠΚ και δη του ΗΜΜΥ η πράξη του Πρύτανη του ΠΚ να κλείσει την φοιτητική λέσχη. Αν λες σε κάποιον ή θα ανοίξεις την σχολή ή αλλιώς δεν θα φας τότε αυτό λέγεται δημοκρατία;;;; Εμένα οι γονείς μου μου τα έμαθαν αλλιώς.»

    Όσον αφορά στον εκβιασμό, σε προηγούμενο post παρέθεσα ακριβώς τι είχα γράψει στο φόρουμ του Πολυτεχνείου. Είναι μια απολύτως ακριβής ανάλυση των δεδομένων που υπήρχαν. Υπάρχει κάποιο ψέμα σε όσα έγραψα στο φόρουμ; Αν ναι, πείτε μου ποιο είναι. Εκβιασμός δεν υπάρχει κανείς. Όσον αφορά στον τομέα Τηλεπικοινωνιών, δεν γνωρίζω τι λέει ο κάθε συνάδελφος και πού το λέει. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν έχουν ιδέα τι γράφω στο blog μου, τι λέω σε ανθρώπους με τους οποίους συζητώ για το Πολυτεχνείο. Οπότε, ούτε γνωρίζω αυτό που με ρωτάτε, ούτε είναι θέμα του blog μου. Στο blog μου απαντώ για όσα πιστεύω και κάνω εγώ. Για να μην φανεί ότι αποφεύγω την ερώτηση, πάντως, δεν γνωρίζω να έχει υπάρξει οποιοσδήποτε εκβιασμός από συνάδελφο του ΗΜΜΥ σε κανέναν.
    Πάμε τώρα στο κλείσιμο της λέσχης, το οποίο να τονίσουμε πως έγινε για 2 ημέρες, όχι για το σύνολο της κατάληψης. Γράφετε πως είναι ότι πιο χυδαίο έχει να επιδείξει το προσωπικό των καθηγητών του Πολυτεχνείου. Τι σχέση έχουμε οι καθηγητές του Πολυτεχνείου με το κλείσιμο της λέσχης; Είναι απόφαση της πρυτανείας, όχι των καθηγητών. Από κει και πέρα, είναι σωστή απόφαση ή λανθασμένη; Ζόρικη ερώτηση αυτή. Είναι σαν να με ρωτάτε αν πρέπει να ζούμε με το μυαλό ή με το συναίσθημα. Το μυαλό λέει πως η λέσχη του Πολυτεχνείου δεν είναι συσσίτιο απόρων, όπου έρχεται κόσμος να τρώει μόνο και μόνο επειδή δεν έχει αρκετά χρήματα. Η λέσχη επιτελεί πολύ συγκεκριμένο έργο. Πληρώνεται από τα λεφτά των φορολογούμενων για να ταΐζει τους φοιτητές, τους εργαζόμενους και τους καθηγητές που σπουδάζουν και δουλεύουν στο Πολυτεχνείο. Αν το Πολυτεχνείο δεν λειτουργεί, η λέσχη δεν έχει ρόλο – γιατί να ταΐζει τον οποιονδήποτε, αφού ο σκοπός της δεν είναι φιλανθρωπικός; Από την άλλη υπάρχει το συναίσθημα. Που λέει ότι υπάρχουν φοιτητές που δεν έχουν άλλον τρόπο να σιτιστούν. Και το δικαίωμα στο να φάει κανείς είναι πάνω απ’ όλα.
    Ξέρετε τι είναι αυτό που μας δημιουργεί το δίλημμα; Ότι δεχόμαστε πως είναι λογικό το να ζούμε και να λειτουργούμε μέσα σε κατάληψη που αποφασίζεται από μικρές μειοψηφίες (μικρότερες του 12% των φοιτητών). Δεν είναι λογικό. Αυτή είναι η πηγή του προβλήματος, που μας δημιουργεί τα διλήμματα μετά για το τι είναι σωστό ή λάθος. Το Πολυτεχνείο δεν υφίσταται κλειστό. Δεν είναι πανεπιστήμιο. Δεν είναι τίποτα. Είναι άδεια κουτιά τα κτίριά του. Από τη στιγμή που δεχόμαστε ότι μπορεί να είναι κλειστό, το τι είναι σωστό από εκεί και μετά εξαρτάται από το αν λειτουργεί κανείς πρώτιστα με το μυαλό ή την καρδιά του. Οπότε, επειδή η απάντησή μου είναι πια τεράστια, καταλήγω: εγώ δεν θα έκλεινα την λέσχη, αν ήμουν διοίκηση. Αλλά καταλαβαίνω την λογική του κλεισίματος της λέσχης, δεν την θεωρώ χυδαία.

    ReplyDelete
  15. 6. Γράφετε: «Αναρωτηθήκατε επίσης γιατί κανένας φοιτητής του ΗΜΜΥ δεν γράφει στο forum???
    Μήπως επειδή φοβάται;;; Μήπως επειδή ξέρει ότι αν μιλήσει θα έχει συνέπειες;;;»

    Δεν γνωρίζω πόσο νέος ή παλιός φοιτητής είστε. Αν πάντως ήσασταν στο ΗΜΜΥ το 2011, θα γνωρίζετε ότι υπήρξαν και χειροδικίες και απειλές και άφθονες βρισιές εις βάρος συναδέλφων, όταν πέρασαν τα προαπαιτούμενα μαθήματα. Επίσης θα έχετε παρατηρήσει ότι φοιτητές του ΗΜΜΥ έχουν εκφραστεί βαρύτατα εις βάρος συναδέλφων στο φόρουμ στο πρόσφατο παρελθόν. Όπως επίσης θα γνωρίζετε, δεν έγινε κανένα πειθαρχικό εις βάρος κανενός. Οπότε, όταν λέτε ότι κάποιοι θέλουν να γράψουν και φοβούνται, πού βασίζεται ο φόβος τους; Στην απόλυτη ατιμωρησία που υπάρχει μέχρι σήμερα στο ίδρυμα;
    7. Γράφετε: «Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω τελικά ποιος βάζει κάποιους να κάνουν κατάληψη; Αυτό το ερώτημα δεν απαντήθηκε ποτέ και από κανέναν στο forum»
    Τόσο στην υπόλοιπη Ελλάδα όσο και στο Πολυτεχνείο Κρήτης υπάρχουν μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που σπρώχνουν, με λόγια και έργα, φοιτητικές παρατάξεις σε πράξεις που θα βοηθήσουν τα δικά τους παιχνίδια και συμφέροντα, προσωπικά και πολιτικά. Αυτό δεν αφορά μόνο στην πράξη της κατάληψης, αλλά και σε άλλες. Και ο θυμωμένος φοιτητής, από όλα όσα ζει στην καθημερινότητά του, είναι εύκολα χειραγωγίσιμος, δυστυχώς.
    Τέλος, γράφετε ότι εγώ και συνάδελφοί μου ψηφίσαμε τον Οργανισμό. Τον στηρίξαμε, ναι, αλλά δεν τον ψηφίσαμε οι καθηγητές του ιδρύματος. Τον Οργανισμό τον ψήφισε το Συμβούλιο Διοίκησης του Πολυτεχνείου, που έχει 13 μέλη, εκ των οποίων 8 είναι καθηγητές του Πολυτεχνείου (από τους 125 καθηγητές που έχει συνολικά το ίδρυμα).
    Ελπίζω να σας κάλυψα.

    ReplyDelete