Thursday, July 11, 2013

Εμείς δεν χρωστάμε σε κανέναν

Όπως γράφουν οι Λος Άντζελες Τάιμς στο παρακάτω άρθρο, η Καλιφόρνια και 25 ακόμα πολιτείες της Αμερικής αλλάζουν τον τρόπο διδασκαλίας στα σχολεία για να μειώσουν την απομνημόνευση και να βοηθήσουν τα παιδιά να εμβαθύνουν σε λιγότερες αλλά πολύ σημαντικές έννοιες και να μάθουν να δουλεύουν πρακτικά πάνω σε επιστημονικά προβλήματα.
"Το χρωστάμε στα παιδιά μας και στο μέλλον τους" δήλωσε ένας από τους υπεύθυνους για τα προτεινόμενα νέα πρότυπα εκπαίδευσης.
http://www.latimes.com/news/local/la-me-science-standards-20130710,0,7137766.story
Εμείς εδώ συνεχίζουμε ακάθεκτοι να βασανίζουμε τα δικά μας παιδιά με την απομνημόνευση. Και μετά να τα βάζουμε στα Πανεπιστήμια και στα Πολυτεχνεία με μέσους όρους βαθμολογίας κοντά στο 10, και να τα διαβεβαιώνουμε πως τους αξίζει και να μπουν και να πάρουν πτυχίο, ενώ πρώτα τα έχουμε "τυφλώσει" στα 12 χρόνια εκπαίδευσής τους.
Αλλά εκεί στις ΗΠΑ είναι ηλίθια Αμερικανάκια, ενώ εμείς εδώ είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, άρα αποκλείεται να κάνουμε λάθος. Ας τους βγάλουμε την γλώσσα έξω κοροϊδευτικά.
Η αποθέωση της σοβαρότητας, της κυβέρνησής μας, σε θέματα ανώτατης παιδείας φαίνεται και από όσα σημειώνει στο πρόσφατο δελτίο τύπου της η Κίνηση για Πανεπιστημιακή Αναβάθμιση (ΚΙΠΑΝ):
"Η δικαιολόγηση, για αυξήσεις εισακτέων φοιτητών της τάξης του 60% έως και 100% σε ορισμένα τμήματα, σύμφωνα με όσα φέρεται να είπε για το θέμα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Καθηγητής Αθανάσιος Κυριαζής, τόσο κατά την πρόσφατη Σύνοδο των Πρυτάνεων, όσο και κατά τη Σύνοδο των Συμβουλίων Ιδρύματος, είναι η ανταπόκριση της Πολιτείας στην πίεση της κοινωνίας για περισσότερες θέσεις φοίτησης".
Και παρακάτω:
"Γενικά, μεγάλη αύξηση των εισακτέων (μεγαλύτερη του 20%) παρατηρείται κυρίως σε
Πανεπιστήμια της περιφέρειας, ιδιαίτερα στα νεότερα από αυτά, όπου είναι γνωστό ότι
σημειώνονται σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές - Θλιβερό παράδειγμα,
το νεοσυσταθέν Τμήμα Πληροφορικής στη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), στο οποίο
εισάγονται 160 φοιτητές(!), ενώ δεν έχει κανένα πανεπιστημιακό καθηγητή(!), ούτε πρόγραμμα
σπουδών, ούτε τις απαραίτητες κτιριακές και εργαστηριακές εγκαταστάσεις. Μήπως ο Υπουργός
και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και ο Αναπληρωτής Υπουργός
Οικονομικών (βουλευτής Φθιώτιδας) –όλοι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές(!)- μπορούν να
ενημερώσουν τους φοιτητές και τους γονείς τους ποιες προϋποθέσεις ποιότητας εξασφαλίζονται
για την άρτια εκπαίδευσή τους; Άραγε την ίδια υπευθυνότητα επιδεικνύει ο κύριος Αναπληρωτής
Υπουργός Οικονομικών και στο χώρο ευθύνης του;"
Με άλλα λόγια, αφού ο κάθε γονιός θέλει το παιδί του σπουδαγμένο, γιατί να μπούμε στον κόπο να τον κάνουμε να καταλάβει πως μπορεί και να μην έχει το παιδί του το ταλέντο να σπουδάσει, πως δεν είναι όλοι φτιαγμένοι για επιστήμονες; Γιατί να του πούμε πως η χώρα μας έχει σε πολλά επιστημονικά πεδία ήδη υπερκαλύψει τις ανάγκες της, άρα πρέπει (όπως κάνουν σε πολλές δυτικές χώρες) να γίνει μελέτη για πιθανή μεγάλη ΜΕΙΩΣΗ των εισακτέων στα πανεπιστήμια, διαφορετικά εν γνώσει μας δημιουργούμε στρατιές μελλοντικών ανέργων;
Βάλτε τους όλους μέσα στα πανεπιστήμια, ακόμα και χωρίς καθηγητές, να τελειώνουμε!
Το ζητάει ο λαός!


No comments:

Post a Comment