Wednesday, May 14, 2014

Μια συγκινητική σύμπτωση και πολλές σπουδαίες συναντήσεις



Από χθες, Τρίτη και 13! Μαΐου, είμαι κομμάτι μιας μεγάλης, απίθανης, και συγκινητικής σύμπτωσης.
Πριν από 35 χρόνια, σε ένα νηπιαγωγείο των Χανίων, οι νηπιαγωγοί διοργάνωσαν μια πολύ όμορφη παράσταση με τα παιδιά. Είχαν μάλιστα την ιδέα να έχουν ως παρουσιαστές της εκδήλωσης ένα κορίτσι και ένα αγόρι της τάξης. Το κορίτσι ήταν η Γιάννα Ορφανουδάκη, το αγόρι με το αστείο παπιγιόν που νόμιζε πως είναι πολύ σούπερ παρουσιαστής ήμουν εγώ. Αν εκείνη τη μέρα ερχόταν κάποιος στην αίθουσα και έλεγε στην νηπιαγωγό Αγγέλα Μάλμου και σε μένα πως 35 χρόνια αργότερα θα ήμασταν μαζί υποψήφιοι για το βραβείο του καλύτερου εφηβικού μυθιστορήματος της χρονιάς, από το λογοτεχνικό περιοδικό «Αναγνώστης», σίγουρα θα ψάχναμε να του βρούμε την κατάλληλη ιατρική περίθαλψη και αγωγή.
Χθες λοιπόν ανακοινώθηκαν οι βραχείες λίστες του «Αναγνώστη» (τα βραβεία θα απονεμηθούν στις 5 Ιουνίου στο Μέγαρο Μουσικής) – περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=595372
Είναι πολύ συγκινητικό να είμαι υποψήφιος μαζί με την Αγγέλα Μάλμου, και είμαι περήφανος που βρίσκομαι και σε μια λίστα με τόσο καλά βιβλία. Είμαι επίσης περήφανος που είμαι στον Πατάκη, που έχει εκδώσει τα έξι από τα δέκα υποψήφια βιβλία της κατηγορίας.
Όσο ωραίες όμως κι αν είναι οι υποψηφιότητες για βραβεία – και ευχαριστώ ιδιαίτερα για την τιμή το περιοδικό «Αναγνώστης» - αυτό που μου έχει προσφέρει το «Καιρός για Ήρωες» είναι πολύ σημαντικότερο. Μου έχει προσφέρει την δυνατότητα να συζητάω πολύ συχνά με εφήβους σε όλη τη χώρα. Μετά τις δράσεις του μήνα Εφηβείας που διοργανώθηκαν στα Χανιά, με σπουδαιότερη για μένα τον μαραθώνιο εφηβικού ραδιοφώνου όπου οι έφηβοι κατέκλυσαν τους ραδιοσταθμούς της πόλης για μια μέρα, ακολούθησε η μαγική επίσκεψη στην Κω (είχα γράψει σχετικά εδώ: http://polyk.blogspot.gr/2014/03/blog-post_17.html). Έπειτα ήρθε η πολύ ζεστή φιλοξενία στο «Παγκρήτιον» στο Ηράκλειο, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η φιλόλογος Ελευθερία Ιατράκη για εφήβους όλων των ηλικιών, και πριν λίγες μέρες συνάντησα την εξαιρετικά καλά δουλεμένη, από την φιλόλογο Τούλα Τριανταφύλλου, δευτέρα Λυκείου του 2ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης, στην Διεθνή Έκθεση Βιβλίου, και είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα.
Επειδή μιλάω συχνά για την δική μου γενιά, θέλω να πω στους φίλους της γενιάς μου ότι ένας σημαντικός λόγος αισιοδοξίας για το πού πάει η χώρα είναι ότι η γενιά των σημερινών εφήβων είναι πολύ πιο έξυπνη απ’ ότι ήμασταν εμείς στην ηλικία τους. Οι τεράστιες προσπάθειες όλων των υπουργών Παιδείας που έχουν περάσει να αποβλακώσουν τα παιδιά έχουν αποβεί άκαρπες. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως πρέπει να σταματήσουμε τις προσπάθειες να επιβάλλουμε στην όποια επόμενη κυβέρνηση να έχει επιτέλους έναν υπουργό Παιδείας που να αξίζει στα παιδιά μας, σημαίνει τουλάχιστον πως έχουμε πολλούς λόγους να χαμογελάμε.  

2 comments:

  1. Θυμάσαι και την παράσταση ρε θηρίο??? :) :) :)
    Θα σε παραδεχτώ αν θυμάσαι (που θα θυμάσαι, δεν παίζει, αλλά για χάρη του παιχνιδιού) τι ήμουν εγώ :)

    Καλή επιτυχία και σε σένα και την μεγάλη μου ξαδέρφη! :)

    ReplyDelete
  2. Ευχαριστώ! Σε θυμάμαι σε μία παράσταση να παίζεις το αγγελάκι (κόντρα ρόλος δηλαδή) αλλά νομίζω πως δεν ήταν σε αυτήν.

    ReplyDelete