Wednesday, January 15, 2014

Χαρές και πανηγύρια

Αγαλλίαση. Ευτυχία. Αυτές είναι οι πρώτες λέξεις που θα σας έρθουν στον νου μόλις διαβάσετε τις εξαιρετικά ελπιδοφόρες ειδήσεις των τελευταίων ημερών, που έχω μαζέψει για σας.
Ξεκινάμε. Είδηση πρώτη, που την ψάρεψα από το “Βήμα της Κυριακής” της 15ης Δεκεμβρίου και την παραθέτω αυτούσια: «Ο κύβος ερρίφθη για τον κ. Κων. Αχ. Καραμανλή. Θα είναι τελικά υποψήφιος με τη ΝΔ στις Σέρρες. Προς το παρόν όμως ασχολείται με το ίδρυμα Καραμανλή και με την ναυτιλία, η οποία όπως λέει συχνά παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα».
Εμένα αυτή η είδηση δεν με χαροποιεί, απλώς. Μου δημιουργεί και μια αίσθηση σταθερότητας, μια σιγουριά ότι οι ισορροπίες στο πολιτικό σύστημα θα αποκατασταθούν. Διότι η οικογένεια Καραμανλή σκέφτηκε προφανώς -πολύ λογικά- ότι δεν είναι δυνατόν η οικογένεια Μητσοτάκη να έχει δύο ενεργούς πολιτικούς (Ντόρα, Κυριάκο) και κοτζάμ Καραμανλήδες να έχουν μόνο τον Κώστα που έχει αράξει στη Ραφήνα. Είχαν μέχρι πρόσφατα και τον Μιχάλη τον Λιάπη αλλά του συνέβησαν μερικές ατυχίες με τη δικαιοσύνη και ζει ένα δράμα, όπως δήλωσε, οπότε ο Μιχάλης πάπαλα από την πολιτική. Συνεπώς, τι φυσιολογικότερο από το να αναζητήσει η οικογένεια Καραμανλή νέο αίμα. Έναν καινούργιο μελλοντικό ηγέτη της χώρας. Που έχει και το κατάλληλο ονοματεπώνυμο. Κωνσταντίνος Καραμανλής ο 3ος.
Είδηση δεύτερη, από τη Real News της περασμένης Κυριακής, της 12ης Ιανουαρίου του 2014, με τίτλο: «Το τηλεφώνημα που έσπασε τον πάγο». Αντιγράφω: «Ο Αλέξης Τσίπρας τηλεφώνησε στον Φώτη Κουβέλη για να του ευχηθεί για την ημέρα της γιορτής του, δίνοντας τέλος στις κακές σχέσεις που είχαν μετά τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ από την αποχώρηση της ανανεωτικής του πτέρυγας και τη δημιουργία της ΔΗΜ.ΑΡ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιεχόμενο της συνομιλίας υπήρξε ιδιαίτερα θερμό και ανοίγει το δρόμο για μετεκλογικές συζητήσεις των δύο χώρων».
Διότι, αγαπητέ αναγνώστη, αυτό ήταν το πρόβλημα ανάμεσα σε ΔΗΜ.ΑΡ. και ΣΥΡΙΖΑ. Δεν ήταν πολιτικό, όπως νόμιζες κι εσύ κι εγώ. Δεν σκοτώνονταν σε όλα τα Μ.Μ.Ε. τα στελέχη των κομμάτων αλληλοεκτοξεύοντας κατηγορίες και δηλώνοντας πως διαφωνούν περίπου σε όλα. Το πρόβλημα ήταν ότι ο Αλέξης δεν έπαιρνε τον Φώτη στη γιορτή του για χρόνια πολλά και ο Φώτης του είχε κακιώσει, γι’ αυτό ούτε εκείνος του τηλεφωνούσε. Μόλις τηλεφωνήθηκαν, κατάλαβαν ότι η αγάπη τους ποτέ δεν είχε σβήσει κατά βάθος και ότι ως εκ θαύματος έχουν πολλά να συζητήσουν, και διατίθενται να τα βρουν. Το ότι ο ένας χρειάζεται ξαφνικά πολύ τον άλλο για να κάνει κυβέρνηση και ο άλλος τον έναν για να δείξει ότι παραμένει “αριστερός”, είναι απλή σύμπτωση.
Την ίδια σχεδόν ώρα που συνέβαιναν όλα αυτά τα ευχάριστα και ελπιδοφόρα για το μέλλον του τόπου, μια μητέρα τεσσάρων παιδιών λιποθυμούσε σε δρόμο της Πάτρας από την πείνα, λίγο πριν φτάσει σε χώρο όπου μοιράζονταν τρόφιμα. Δάσκαλοι πληρώνουν χρήματα σε κυλικεία για να σιτίζονται μαθητές τους που δεν έχουν κάτι να φάνε στο σπίτι τους. Το “Χαμόγελο του παιδιού” στηρίζει με χρήματα, ρούχα και κάλυψη ιατρικών αναγκών δέκα χιλιάδες παιδιά.
Ακούστε με που σας λέω. Οι τύποι (στους πολιτικούς αναφέρομαι) δεν έχουν πάρει χαμπάρι. Και δεν θέλουν να πάρουν χαμπάρι.
Οι εκλογές πλησιάζουν. Ψήφο έχουμε. Ας τους βοηθήσουμε να καταλάβουν.

5 comments:

  1. Πολυχρόνη ξέρεις τι συμβαίνει; Το πρόβλημα δεν είναι οι πολιτικοί, αλλά το
    πολίτευμα.

    Οι περισσότεροι νομίζουν πως το ελληνικό πολίτευμα είναι Δημοκρατία, ενώ
    αυτό δεν ισχύει. Το ελληνικό πολίτευμα είναι Ολιγαρχία. Δεν ανήκει στα δημο-
    κρατικά πολιτεύματα, αλλά στα ολιγαρχικά. Και ομοίως ισχύει όχι μόνο για την
    Ελλάδα, αλλά για όλες τις σύγχρονες "δημοκρατικές" χώρες.

    "Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία", το ελληνικό πολίτευμα, από το
    οποίο απομένει ένα κούφιο "Δημοκρατία". Λάθος.

    Ένα συνεπές όνομα: Οικονομικός Κοινοβουλευτισμός. Δηλαδή, Ολιγαρχική Ολιγαρχία, με τη δεύτερη να προκύπτει και, όχι ασφαλώς αποκλειστικά από,
    και μέσα από κάποιες δημοκρατικές διαδικασίες.

    Μία κίνηση που νομίζω πως, τουλάχιστον, σε γενικές γραμμές βρίσκεται
    προς σωστή, δημοκρατική, κατεύθυνση: http://www.klirosi.org/

    ReplyDelete
  2. Η Δημοκρατία είναι δύο λέξεις: μέσος όρος.

    Αυτές οι δύο λέξεις είναι η ουσία όλης της Δημοκρατίας.

    Αυτό είναι το ιδανικό που ονομάζεται Δημοκρατία.

    Δημοκρατία σημαίνει όλοι αποφασίζουν για όλα. Αν αυτό δεν είναι εφικτό
    ή επιθυμητό (μερικοί θα το θεωρούσαν, το ελάχιστο, καταστροφικό) να
    προσεγγισθεί ικανοποιητικά, τότε το πολίτευμα δεν είναι Δημοκρατία.

    Κυβερνά ο μέσος όρος; Αν ναι έχουμε Δημοκρατία, αν όχι, όχι.

    Είναι, πράγματι, τόσο απλό. Η Δημοκρατία δεν είναι επιστήμη.
    Η Δημοκρατία είναι δύο λέξεις: μέσος όρος.

    (Και τον μέσο όρο τον ενδιαφέρει πρώτα να έχει να φάει κι έπειτα
    η αναζήτηση πετρελαίου σε δορυφόρο του Κρόνου. Εννοώ: τον μέσο
    όρο σαφώς και τον απασχολούν άλλα πράγματα και έχει άλλες προτε-
    ραιότητες από τον Χι πλούσιο ή τον Χι πολιτικό ή, εν πάση περιπτώ-
    σει, τον όποιο Χι εξαιρετικό άνθρωπο. Π.χ. τον Χίτλερ ή τον Οπενχάιμερ.
    Τον Μέγα Αλέξανδρο ή τον Μπρους Λη. Τον Αϊνστάιν.

    Ο μέσος όρος, επιπλέον, δεν υπάρχει. Εννοώ: ως άτομο. Ούτε δύναται να
    αντιπροσωπευθεί από ένα ή περισσότερα άτομα, όση ικανότητα, όση καλή
    θέληση και εάν υπάρχει γι' αυτό. Αν ο μέσος όρος, π.χ., κρυώνει δεν μπορείς
    να το υποκαταστήσεις αυτό. [Κρυώνοντας πρέπει να αποφασίσει για το οτιδή-
    ποτε.] Ο μέσος όρος μπορεί μόνο να προσεγγισθεί. Η κλήρωση και τα πολλά
    ή έστω σημαντικά δημοψηφίσματα νομίζω πως είναι ένας τρόπος.

    Για να συμβεί όμως αυτό, δηλαδή το ιδανικό του μέσου όρου, δηλαδή το
    ιδανικό της Δημοκρατίας, σίγουρα, και αυτό είναι το αντιφατικό, θα πρέπει
    να το στηρίξουν κάποιοι ισχυροί, δηλαδή κάποιοι εκτός μέσου όρου. Πώς
    το έκανε ο Χριστός; Ε, κάπως έτσι...

    Πολυλόγησα.


    υγ.
    Υπάρχει, βέβαια, πάντα και το ενδεχόμενο ο μέσος όρος να μην θέλει
    Δημοκρατία, αλλά αυτό αφενός δεν νομίζω πως ισχύει και αφετέρου δεν
    ξέρω και τι θα μπορούσε να σημαίνει. Όπως και να έχει, το ενδεχόμενο
    υπάρχει.

    Πολυλόγησα.)

    ReplyDelete
  3. Στις τελευταίες εθνικές εκλογές (17 Ιουνίου 2012)
    ο αριθμός αυτών που δεν ψήφισαν ήταν μεγαλύτερος
    από τους ψηφοφόρους του πρώτου και του δεύτερου
    κόμματος μαζί.

    Επιπλέον, αξίζει νομίζω να σημειωθεί πως στις προτελευταίες
    εθνικές εκλογές (6 Μαΐου 2012), οι οποίες δεν ανέδειξαν κυβέρνηση,
    ο αριθμός αυτών που δεν ψήφισαν ήταν μεγαλύτερος από τους ψηφοφόρους
    του πρώτου, του δεύτερου και (!) του τρίτου κόμματος μαζί.

    ("Οι εκλογές χαρακτηρίστηκαν, κατά την περίοδο πριν τη διεξαγωγή τους, ως
    οι κρισιμότερες των τελευταίων ετών ή και δεκαετιών από τη Μεταπολίτευση
    και μετά, με δεδομένα τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, αλλά
    και τα σενάρια εξόδου της χώρας από το ευρώ."
    [Βικιπαίδεια, Ελληνικές βουλευτικές εκλογές Ιουνίου 2012])

    Ίσως τελικά να είναι λανθασμένη η εντύπωσή μου. Ίσως τελικά οι περισσότεροι,
    έστω και αν δεν έχουν ασχοληθεί με το θέμα, παρεμπιπτόντως σε καμία περί-
    πτωση και εγώ δεν δηλώνω ειδικός επί του θέματος, έστω και εάν δεν μπορούν
    να το εκλογικεύσουν, συνειδητά ή όχι, να γνωρίζουν πως το ελληνικό πολίτευμα
    δεν είναι Δημοκρατία.

    ReplyDelete
  4. Κλείνω την μικρή τετραλογία των σχόλιών μου. (Ελπίζω να μην κούρασα. Πολύ.)

    Πολυχρόνη, γράφεις πως "ψήφο έχουμε", αλλά κατά τη γνώμη μου, η μόνη
    επιλογή που έχει κάποιος πολίτης έξω από κόμματα, δηλαδή έξω από ρου-
    σφέτια και λοιπά κομματικά προνόμια, είναι να μην ψηφίσει.

    Διαβάζω πολλούς στο Διαδίκτυο να με κατηγορούν, ως πολίτη εννοώ, ότι
    εγώ ψήφιζα όλους αυτούς τόσα χρόνια που μας οδήγησαν στην καταστροφή.

    Ας δούμε, λοιπόν, τη διαδρομή ενός σωστού και έντιμου πολίτη έξω από
    κόμματα. Ενός πολίτη που ψηφίζει με γνώμονα το καλό της πατρίδας του.

    Αυτός ο πολίτης λοιπόν, αρχικά θα πρέπει να κάνει... διδακτορικό! Τι εννοώ.
    Στις εκλογές βάζουν υποψηφιότητα, ας πούμε, 100 κόμματα. Θα πρέπει να
    διαβάσει τα προγράμματα όλων και έπειτα να τα συγκρίνει για να δει ποιο
    είναι το καλύτερο. Κριτήριο πάντα το καλό της πατρίδας. Της Ελλάδας.
    Συνεπώς, έπειτα από τα 100 προγράμματα, θα πρέπει να διαβάσει και
    άλλα 100, τουλάχιστον, βιβλία. Ε, αυτό είναι ένα μικρό διδακτορικό νομίζω.

    Στη συνέχεια, ο πολίτης θα πρέπει να γίνει και... ντέντεκτιβ! Γιατί; Διότι θα
    πρέπει να εξακριβώσει και αν όλα αυτά που ισχυρίζονται οι όποιοι αληθεύουν.
    Συνεπώς, εκτός από το μικρό διδακτορικό τώρα καλείται να ξοδέψει και μία
    μικρή περιουσία, διότι οι ντέτεκτιβ κοστίζουν.

    Πάμε παρακάτω. Έφτασε λοιπόν η μεγάλη στιγμή, έπειτα από ένα διδακτορικό,
    ένα σημαντικό χρηματικό κόστος και αρκετό (απλήρωτο) χρόνο και ο πολίτης
    μας έχει αποφασίσει και κατασταλάξει στο κόμμα που θεωρεί το καλύτερο για
    το μέλλον της πατρίδας του.

    Τι γίνεται, τώρα, στην πιο πιθανή περίπτωση που αυτό το κόμμα δεν είναι ένα
    από τα δύο των δημοσκοπήσεων, αλλά ένα από τα υπόλοιπα 98; Χμ... Τώρα ο
    πολίτης θα πρέπει να γίνει και πολιτικός. Ώστε να βοηθήσει το κόμμα που πιστεύ-
    ει ανιδιοτελώς για το καλό της πατρίδας του να κερδίσει τις εκλογές.

    Δύσκολα τα πράγματα για τον πολίτη μας. Ας δούμε την άλλη περίπτωση. Στά-
    θηκε πολύ τυχερός και το κόμμα που θεωρεί καλύτερο είναι ένα από τα δύο των
    δημοσκοπήσεων. Και, θρίαμβος, γίνονται εκλογές και το κόμμα κερδίζει!

    Τι γίνεται τώρα, στην περίπτωση, που όλα πάνε στραβά; Π.χ., ο αρχηγός του
    κόμματος ξυπνάει την επομένη των εκλογών... διαφορετικός! Ή παρουσιάζονται
    καταστάσεις που κανείς δεν είχε προβλέψει.

    Ο πολίτης έκανε ό,τι μπορούσε να κάνει, στάθηκε όσο τυχερός μπορούσε να
    σταθεί, αλλά και πάλι... Η πραγματικότητα είναι απρόβλεπτη. Τι λόγο έχει ο
    πολίτης τώρα σε αυτή τη νέα κατάσταση; Ο πολίτης ο οποίος θυμίζω πως
    δεν ανήκει στο κόμμα, αλλά το ψήφισε ως το καλύτερο για το μέλλον της
    πατρίδας του. Τι λόγο έχει λοιπόν ο πολίτης τώρα; Απολύτως κανέναν...

    ReplyDelete
  5. Διάβασα πρόσφατα, σε μια ακροδεξιά προκήρυξη, πως θεμέλιο της Δημοκρατίας
    είναι... τα κόμματα! Αυτό δεν ισχύει. Και η Χούντα ένα κόμμα είναι. Εμείς, λοιπόν,
    ονομάσαμε Δημοκρατία την επιλογή μεταξύ δύο Χουντών.

    Κατά τη γνώμη μου κόμματα και Δημοκρατία δεν συμβαδίζουν. Το κόμμα μπορεί
    να έχει ένα δημοκρατικό περίβλημα, αλλά στην ουσία του ένας στρατός είναι.
    Μπορεί να μην δολοφονεί, αλλά σε στέλνει στην αυτοκτονία... όταν δεν δολοφονεί;
    Εννοώ: είναι σχετικά τα πράγματα.

    Άκουσα πρόσφατα, μεγαλοδημοσιογράφο να ισχυρίζεται πως η Δημοκρατία...
    κοστίζει! Όχι φίλε μου, η Δημοκρατία δεν κοστίζει. Η κακή Ολιγαρχία που
    έχουμε κοστίζει και ο εμφύλιος μεταξύ δύο Χουντών κοστίζει. Αυτά κοστίζουν,
    όχι η Δημοκρατία. Η Δημοκρατία από οικονομική άποψη είναι... ο μέσος όρος.
    Βρίσκεται ακριβώς στη μέση των πολιτευμάτων, με πιο δαπανηρή την κακή
    Μοναρχία και πιο οικονομική την καλή Μοναρχία. Ο μεγαλοδημοσιογράφος
    μάλλον εννοούσε πως η σύγχρονη "Δημοκρατία" κοστίζει περισσότερο από
    μία Χούντα. Και αυτό νομίζω πως ισχύει. Θέλει και η Χούντα την ελευθερία της!

    (Τώρα έχουμε μία Χούντα που πρέπει να δικαιολογείται δημοκρατικά. Και,
    επιπλέον, μία δεύτερη [Χούντα] που αντιμάχεται την πρώτη. Ε, αυτά όσο
    να 'ναι κοστίζουν. Τουλάχιστον μάλλον περισσότερο από μία απλή Χούντα.

    Όπως και να το κάνουμε, έξι τηλεοπτικά κανάλια που λένε το ίδιο πράγμα,
    κοστίζουν περισσότερο από ένα, που λέει και αυτό το ίδιο πράγμα. Ή έστω
    συνήθως.)

    Να επαναλάβω πως σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδικός στο θέμα και
    να ευχαριστήσω τον Πολυχρόνη για τη φιλοξενία της πολυλογίας μου.


    υγ.
    Δημοκρατία δεν είναι οι πορείες, Δημοκρατία δεν είναι οι απεργίες, Δημοκρατία
    δεν είναι οι μικρές ή μεγάλες επαναστάσεις. Ασφαλώς και δεν είναι όλα αυτά
    Δημοκρατία. Δημοκρατία δεν είναι να νομίζεις, δίχως να έχεις, πως έχεις
    Δημοκρατία. Όλα αυτά δεν είναι Δημοκρατία. Δημοκρατία, δηλαδή "λαϊκή
    κυριαρχία", καλή κακή, επιθυμητή ανεπιθύμητη, είναι δύο λέξεις: μέσος όρος.
    Τα υπόλοιπα είναι ό,τι άλλο εκτός από Δημοκρατία.

    Ένας ακόμη ενδιαφέρων σύνδεσμος: Δημοκρατία ίσον κλήρωση
    http://www.dimokratia.org/html/dimokratia%20ison%20klirosi.html


    Ας μου συγχωρεθεί μία μικρή συναισθηματική φόρτιση.
    Και το πολύ πρόχειρο, τουλάχιστον, αυτού του τελευταίου σχόλιού μου.

    ReplyDelete