Monday, September 02, 2013

Μια απίθανη ιδέα για την κατάργηση των φροντιστηρίων

Υπάρχουν μερικές μέρες που το ημερολόγιο αυτό δεν είναι απλώς θυμωμένο. Έχει κάτι νεύρα, σπασμένα τελείως. Τσατάλια. Μια από τις μέρες αυτές είναι και η σημερινή.
Βγήκαν λοιπόν. Οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμιά μας. Τι ωραία, τι καλά. Ακολούθησαν οι κραυγές χαράς από τους επιτυχόντες και τους γονείς τους - λογικό, μετά από τόσο ζόρι που πέρασαν. Έπειτα, κατέφθασαν τα πολύ σοβαρά, πάντοτε, σχόλια από τις εφημερίδες, του στιλ "τόσες χιλιάδες λιγότεροι εισακτέοι φέτος, πολύ δύσκολα τα θέματα". Κριτικάρουν δηλαδή, οι εφημερίδες, τους άθλιους εξεταστές που τόλμησαν να βάλουν δύσκολα θέματα και κάποιοι έμειναν εκτός πανεπιστημίου.

Αν μπορεί κάποιος ας με βοηθήσει να θυμηθώ: πότε έγινε η τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεωτική στην Ελλάδα, ή οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, ώστε να θεωρείται δεδομένο ότι ο μαθητής πρέπει να σπουδάσει ντε και καλά;
Σας παραθέτω τις βάσεις ορισμένων Τμημάτων, για να τις χαρούμε μαζί. Όλοι οι παρακάτω βαθμοί είναι με άριστα το 20.

Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σάμος): Γενικός Βαθμός Πρόσβασης 10,98 (στα 20). Σημειωτέον ότι το συγκεκριμένο αντικείμενο θεωρείται παγκοσμίως ένα από τα δυσκολότερα για να σπουδάσει κανείς σε Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο.

Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού (Πανεπιστήμιο Πελοππονήσου, Σπάρτη): 9,1

Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (Πανεπιστήμιο Πατρών, Αγρίνιο): 10,2

Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο): 11,03

Και φυσικά στα περισσότερα ΤΕΙ η βάση είναι αρκετά κάτω του 10, σε κάποιες περιπτώσεις είναι και κάτω από το 7, και στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, στα Γρεβενά, η βάση είναι το 3,5!!! Ο πρώτος επιτυχών, σε αυτό το Τμήμα, μπήκε με βαθμό 8,2!!

Θυμίζω εδώ κάτι που είχα αντιγράψει τον Ιούλιο στο blog, όταν ξαναμιλούσα για τις Πανελλήνιες (http://polyk.blogspot.gr/2013/07/blog-post_11.html), από δελτίο τύπου των πανεπιστημιακών της Κίνησης για Πανεπιστημιακή Αναβάθμιση (ΚΙΠΑΝ):
"Η δικαιολόγηση, για αυξήσεις εισακτέων φοιτητών της τάξης του 60% έως και 100% σε ορισμένα τμήματα, σύμφωνα με όσα φέρεται να είπε για το θέμα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Καθηγητής Αθανάσιος Κυριαζής, τόσο κατά την πρόσφατη Σύνοδο των Πρυτάνεων, όσο και κατά τη Σύνοδο των Συμβουλίων Ιδρύματος, είναι η ανταπόκριση της Πολιτείας στην πίεση της κοινωνίας για περισσότερες θέσεις φοίτησης" (τα bold δικά μου)

Έτσι λοιπόν, συνεχίζουν τα πανεπιστήμιά μας να δέχονται χιλιάδες φοιτητές στην Νομική και στην Ιατρική, παρά τις στρατιές ανέργων δικηγόρων και γιατρών. Έτσι συνεχίζουν να δέχονται εκατοντάδες φοιτητές σε σχολές Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών Μηχανικών σε μια χώρα όπου η οικοδομή έχει νεκρώσει και δεν προβλέπεται για την επόμενη δεκαετία να αναστηθεί. Έτσι συνεχίζουν να δέχονται συνολικά 340 φοιτητές σε Τμήματα Θεατρικών Σπουδών, γιατί αυτό χρειάζεται η χώρα, 340 καινούργιους θεατρολόγους κάθε χρόνο, τη στιγμή που τα περισσότερα θέατρα φυτοζωούν ή κλείνουν και η ανεργία στους ηθοποιούς είναι υψηλότερη από ποτέ.

Όμως, μην πτοείσθε: στην πραγματικότητα, αυτό που συμβαίνει είναι η υλοποίηση ενός καταπληκτικού σχεδίου της κυβέρνησης (αυτής, και των αμέσως προηγούμενων): αν όλοι μπαίνουν στα πανεπιστήμια, οι βάσεις θα κατρακυλήσουν σε αστεία επίπεδα, με 10-11 θα μπαίνεις στις περισσότερες σχολές. Επίσης, οι Νομικές-Ιατρικές Σχολές και οι καλύτερες Πολυτεχνικές, που θα εξακολουθήσουν να έχουν υψηλότερες βάσεις, θα οδηγούν σε ανεργία. Άρα, γιατί να κάνουν φροντιστήριο οι μαθητές; Με λίγο διάβασμα, και με τις γνώσεις του σχολείου, το 10 θα το γράψουν για να μπουν σε μια σχολή που ίσως τους δώσει δουλειά! Άρα κατάργηση των φροντιστηρίων και ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Η κυβέρνηση σκέπτεται για σας, πριν από σας. Η λύση δεν είναι να γίνει το επίπεδο του σχολείου τόσο υψηλό ώστε να μην χρειάζονται φροντιστήρια τα παιδιά. Η λύση είναι να ξεφτιλίσουμε τις Πανελλήνιες. Εντάξει, τα παιδιά σας θα τελειώσουν το λύκειο και δεν θα ξέρουν τίποτα για τίποτα, ούτε θα έχουν σοβαρές βάσεις για να ανταπεξέλθουν στο πανεπιστήμιο, αλλά μην τα θέλετε κι όλα δικά σας. Εσείς δεν είστε η κοινωνία που πιέζατε για περισσότερες θέσεις φοίτησης; 

Αυτό που γινόταν, γίνεται και φαίνεται πως θα συνεχίσει να γίνεται με τις Πανελλήνιες είναι δέκα φορές χειρότερο από οποιοδήποτε Μνημόνιο. Είναι ένα διαρκές έγκλημα ενάντια στους εφήβους της χώρας, και συνεπώς ενάντια στο μέλλον της. 

1 comment:

  1. Η πλήρης απαξίωση της εργατικής τάξης στην συνείδηση του κόσμου έφερε αυτή την κατάντια στην κοινωνία μας. Της τάξης που μαζί με την αγροτική, είναι η κινητήριες δυνάμεις της οικονομίας μιάς χώρας. Να σπουδάσει το παιδί οτιδήποτε κι ας το ταίζουμε και 5-6 χρόνια μετά που θα τελειώσει, μέχρι να συνηδειτοποιήσει οτι δεν θα βρεί δουλειά πάνω σ'αυτό που σπούδασε και να βρεί επιτέλους μια δουλειά για να παράξει κάτι στην ηλικία των 25 στην καλύτερη περίπτωση. Μέχρι να κάνει βέβαια απόσβεση στα λεφτά που έχει κοστίσει στους γονείς το όλο φιάσκο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τους άθλιους μισθούς που ισχύουν σήμερα θα περάσει τουλάχιστον μια δεκαετία. Και η ζωή συνεχίζεται στο φαύλο κυκλο της στο μικρό και πάντα αγαπημένο μας Ελλαδιστάν... Πολύ ωραίο θέμα Πολυχρόνη, είναι μια καλή αφετηρία για πολύ συζήτηση. Σωτήρης Κάτσουνας

    ReplyDelete